۷ آذر ۱۴۰۰، ۹:۵۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84556841
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج رقم جدید توت فرنگی در کردستان معرفی می شود

سنندج- ایرنا- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پنج رقم جدید توت فرنگی به ارقام موجود اضافه می‌شود که از این تعداد ۲ رقم توسط مرکز تحقیقات کشاورزی استان تولید شده است.

زاهد حاجی میرزایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سالانه ۶۵ هزار تن توت فرنگی از سه هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زیر کشت این محصول در استان تولید می شود، اظهار داشت: سطح گلخانه های استان در تولید توت فرنگی بین سه تا پنج هکتار متغیر است.

وی با بیان اینکه از فروردین ۴۰ تا ۴۵ روز طول دوره میوه دهی توت فرنگی در استان است، افزود: عمده تولید هم در بهار اتفاق می افتد و در پاییز هم حدود سه هزار تن تولید این محصول راداریم.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان  اضافه کرد: ارقام مرسوم توت فرنگی استان شامل کویین الیزا، سلوا و پاروس است و به تازگی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان هم ۲ رقم جدید دیگر را که از تلاقی ارقام موجود حاصل شدند تولید کرده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: این ارقام جدید در مرحله مقاوم سازی هستند و در چند نقطه استان هم کشت شدند و توسط موسسه بذر و نهال کشور هم تاییدیه گرفتند و در آینده ای نزدیک معرفی می شوند.

وی اظهار داشت: خرید و واردات سه رقم خارجی توت فرنگی را هم در برنامه داریم که این ارقام مقاوم به بیماری آنتراکنوز و از لحاظ طعم و مزه هم نزدیک به رقم کردستان هستند.

کردستان یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی معادل ۱۲ درصد دارد.

کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار واحد دامی، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷ هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که بیش از ۴۰۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی این استان گندم است و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تن است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha