بسیج خلخال برای حل مشکل اشتغال گام بر می‌دارد

اردبیل- ایرنا- فرمانده سپاه خلخال گفت: بسیج این شهرستان همه توان خود را برای حل مشکل بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در این شهرستان بکار گرفته است.

به گزارش ایرنا ،سرهنگ جهانبخش عطایی در سخنان قبل از خطبه‌های نماز جمعه خلخال افزود: با پرداخت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه زمینه ایجاد اشتغال برای بخشی از بیکاران این شهرستان در سال جاری توسط بسیج فراهم شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج  بیان کرد: در کنار انجام حمایت‌های لازم از مجریان طرح‌های اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی، بسیج برای کمک به مجریان سایر طرح‌های اشتغال زای این منطقه اعلام آمادگی می‌کند. 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال گفت: با هدف حمایت از ایجاد مشاغل خانگی، ۹۸ صندوق اعتباری خرد زنان در این شهرستان توسط بسیج فعال شده و هم اکنون موجودی این  صندوق‌ها به بیش از  ۸۸ میلیارد ریال رسیده است.

وی اظها کرد: ۵۰ درصد از موجودی صندوق‌های خرد زنان بسیج خلخال به مبلغ چهار میلیارد ریال از محل آورده اعضای صندوق و ۴۴ میلیارد ریال نیز از سوی صندوق توسعه کارآفرینی امید تامین شده است.

وی به راه‌اندازی اردوهای جهادی برای محرومیت زدایی  در مناطق روستایی از سوی بسیج خلخال اشاره کرد و افزود: در سال جاری ۱۴۰ گروه جهادی به مناطق کم برخوردار روستایی این شهرستان اعزام و در عرصه‌های مختلف به مردم خدمت‌رسانی کرده‌اند.

سرهنگ عطایی بیان کرد: چندین طرح و پروژه عمرانی اجرا شده توسط گروه‌های جهادی بسیج از جمله طرح‌  احداث پل روستایی، پروژه‌های آبرسانی روستایی و احداث خانه محرومان به مرحله بهره برداری رسیده است. 

وی همچنین با اشاره به مشارکت بسیج در اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در خلخال گفت: در کنار این مهم،  بسیج خلخال از ادامه اجرای طرح توزیع بسته‌های معیشتی در بین اقشار آسیب پذیر از کرونا غافل نشده  و کمک‌های مومنانه همچنان  ادامه خواهد داشت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha