برگزیدگان جشنواره سراسری حبیب حرم در همدان تجلیل شدند

همدان - ایرنا - برگزیدگان چهارمین جشنواره سراسری حبیب حرم با حضور سرلشکر پاسدار جعفری فرمانده سابق سپاه پاسداران، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، دبیر علمی جشنواره روز پنجشنبه در آیین اختتامیه این جشنواره در محل سالن ابن سینا همدان گفت: ۴۰۰ اثر از ۲۳ استان کشور پس از فراخوان عمومی به دبیرخانه جشنواره سراسری حبیب حرم رسید.

«محسن صیفی کار» افزود: ۳۸ عنوان در بخش ادبیات پایداری و مقاومت، ۲۶۰ عنوان شعر، ۸۸ قطعه عکس و ۲۵ اثر در بخش نمایش رسیده است که این آثار توسط ۱۹ داور متخصص و صاحب نظر بر اساس فرم ها و بندهای ویژه ارزیابی و امتیاز داده شد.

دبیر علمی جشنواره سراسری حبیب حرم ادامه داد: دبیران بخش ها با در نظر گرفتن رعایت موضوع هشت گانه فراخوان، انسجام ساختار، نوآوری در فرم، رعایت اصول فنی، محتوایی و مضمون آفرینی نو نسبت به ارزیابی آثار اقدام کردند.

صیفی کار ابراز امیدواری کرد: متولیان این برنامه دو سالانه بتوانند شاهد خلق آثار نو در بخش های مختلف باشند.
 
فرزند سردار شهید حسین همدانی نیز گفت: این شهید تنها یک شخصیت نظامی نبود بلکه یک نگاه فرهنگی نیز داشت بنابراین از ابتدای ورود به صحنه مبارزات اقدام به تشکیل هیات رزمندگان سپاه همدان با عنوان ثارالله، تشکیل کانون بسیج، پیگیری برای ایجاد باغ موزه دفاع مقدس و ارتباط موثر با هنرمندان و فرهیختگان کرد.

"وهب مختاران" اضافه کرد: شهید همدانی به هنرمندان به خاطر داشتن تعهد، تخصص و توان بالا توجه داشت همچنین این فرمانده نظامی دارای رفتار مهربانانه و دلی نرم بود که این از خصوصیات شهدا، سرداران دفاع مقدس از جمله شهید سلیمانی است.

وی بیان کرد: هنر ظرفیتی است که می توان از آن برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس و ارزش های انقلاب اسلامی به مردم به ویژه نسل های بعدی جامعه بهره گرفت.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز گفت: شهید همدانی با اخلاق نیکو، رفتار و منش خود مردم را در جریان دفاع مقدس سازماندهی کرد و اجرایی کردن و بسط دادن رویکرد این شهید والامقام برای آینده انقلاب راهگشا است.

سردار« مظاهر مجیدی » افزود: سردار شهید حسین همدانی بزرگمردی است که عمر خود را برای خدمت به مردم و رفع مشکل آنان صرف کرد و او علاوه بر روحیه نظامی گری به واسطه داشتن مردمداری و مردم‌دوستی در قلب‌ها جای گرفت.

وی یادآوری کرد: این شهید در ماموریت‌های برون مرزی نیز بر استفاده از توان مردمی در قالب جبهه مقاومت اعتقاد داشت همانگونه که در گام دوم انقلاب نیز بر استفاده از ظرفیت های مردمی برای رفع مشکلات تاکید شده است.

به گزارش ایرنا در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری حبیب حرم از برگزیدگان چهار بخش شعر، عکس، ادبیات پایداری و مقاومت و نمایش تجلیل و سه جلد کتاب نیز در این آیین رونمایی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha