خانواده‌ها از نظارت بر موارد بهداشتی مدارس اصفهان اطمینان داشته‌ باشند

اصفهان - ایرنا - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: مدارس به شرط نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کلاس درس، فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب مجوز بازگشایی دریافت کردند و خانواده‌ها از این بابت اطمینان خاطر داشته باشند.

آذرکیوان امیرپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیران و معلمان در صورت مشاهده ابتلای دانش‌آموزی به کوچکترین علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا از حضور او در کلاس‌های حضوری جلوگیری می کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش  اصفهان با اشاره به سردی هوا و فصل شیوع بیماری آنفلوآنزا گفت: یکی از مواردی که در کاهش ابتلا به این بیماری در سال گذشته تاثیر داشت بنا به گفته پزشکان، زدن ماسک بوده است که این مهم به دقت و بطور جدی در کلاس‌های درس رعایت می‌شود.

وی به سرانه مدارس برای خرید مواد ضدعفونی بمنظور نظافت فضاهای آموزشی و بهداشتی اشاره کرد و گفت: رعایت موارد بهداشتی در مدارس توسط ناظران اداره‌های آموزش و پرورش و همچنین کارشناسان مراکز بهداشت استان کنترل می‌شود.

به گفته وی، موردی از همه‌گیری یا ابتلای خاص دانش‌آموزان به کرونا بدلیل نظارت جدی و مستمر بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس استان گزارش نشده است.

بوفه‌های مدارس تعطیل است

امیرپور از تعطیل بودن بوفه‌های مدارس بدلیل نظارت بیشتر بر موارد بهداشتی از سوی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: با وجود بازگشایی مدارس، مجوز فعالیت به توزیع مواد خوراکی در مدارس داده نشده است.

وی اظهار داشت: تجمع دانش‌آموزان برای خرید مواد خوراکی و یا مصرف در محیط بسته کلاس‌ها و بصورت اشتراکی از دلایل ممانعت از باز شدن بوفه‌های مدارس است.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد به فرزندان خود تاکید کنند که خوردن و آشامیدن خوارکی‌هایی که از منزل به همراه می‌آورند حتما در فضای باز مدرسه و با رعایت فاصله‌گذاری باشد.

مسمومیت دانش‌آموزان در سمیرم در دست بررسی است

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: مسمومیت ۲ روز گذشته تعدادی از دانش‌آموزان ابتدایی یکی از مدارس سمیرم توسط مرکز بهداشت و دستگاه‌های مسوول در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه این مسمومیت در پی توزیع آش نذری توسط اولیای یکی از دانش‌آموزان که از اساتید دانشگاه است صورت گرفت، گفت: این فرد با نیت خرسندی از بازگشایی مدرسه و ایجاد نشاط در بین دانش‌آموزان مبادرت به توزیع نذری کرده بود.

امیرپور افزود: این دانش آموزان که دوره اول ابتدایی بودند به مرکز درمانی انتقال یافتند، هیچ یک از آنها بستری نشدند، پس از درمان مرخص شدند و حال آنان بهبود یافته است.

شهرستان سمیرم با ۹۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان است.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری حدود ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در ۶ هزار واحد آموزشی در استان مشغول به تحصیل شدند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha