۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 832
کد خبر: 84553834
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کرملین: آمریکا درصدد اختصاصی کردن دمکراسی است

مسکو - ایرنا - «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه گفت که کرملین مخالف برگزاری «نشست دموکراسی» آمریکا بدون حضور همه کشورها است و این اقدام را تلاشی از سوی واشنگتن برای اختصاصی کردن دمکراسی می داند.

به گزارش ایرنا از مسکو، پسکوف روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که تصمیم مقامات ایالات متحده برای دعوت نکردن برخی کشورها از جمله روسیه و چین به اجلاس سران کشورها برای دموکراسی، تلاشی برای «کشیدن خط جدایی و «خصوصی کردن دمکراسی» است.

پسکوف اظهار داشت: «ما نگرش منفی نسبت به این رویداد آتی داریم و متاسفانه، ایالات متحده ترجیح می دهد خطوط جداکننده جدیدی ایجاد کند؛ این به هیچ وجه با روحیه عمومی در جهان مرتبط نیست.»

سخنگوی کرملین تصریح کرد: ایالات متحده در حال انجام چنین تلاش هایی است و آنها سعی می کنند کلمه «دموکراسی» را خصوصی کنند در حالی که چنین چیزی کاملا نادرست است.

آمریکا میزبان اجلاس سران برای دموکراسی است که سران کشورها، فعالان حقوق بشر و تجار را از ۹ تا ۱۰ دسامبر (۱۸ تا ۱۹ آذرماه) از طریق ویدئو کنفرانس گرد هم می آورد. آنها ۱۱۰ کشور و منطقه را برای این اجلاس دعوت کردند.

جمهوری اسلامی ایران، روسیه، مجارستان، چین، ترکیه، عربستان سعودی، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، کره شمالی، ونزوئلا، نیکاراگوئه، سودان و اتیوپی و همچنین تعدادی دیگر از کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و آسیا در فهرست دعوت شدگان این اجلاس نیستند.

وزارت خارجه آمریکا درحالی در یک حرکت نمایشی قصد برگزاری نشست دموکراسی با دعوت از ۱۱۰ کشور جهان را دارد که خود دمکراسی در کشور میزبان با توجه به سرکوب خیزش های مدنی، رفتارهای نژادپرستانه و آنچه در ششم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹) و درحمله به کنگره آمریکا از سوی سفیدپوستان آمریکایی رخ داد، از سوی معتبرترین نهادها و موسسات بین المللی زیر سوال قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha