سرپرست کاروان پاراآسیایی ایران: برنامه‌ریزی بحرین موجب سردرگمی شده است

تهران- ایرنا- سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پاراآسیایی جوانان ۲۰۲۱ بحرین گفت: برنامه‌ریزی و بی‌تجربگی کشور بحرین موجب سردرگمی شده است.

به گزارش ایرنا، امروز (چهارشنبه) نشست خبری «محمد تابع» دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و سرپرست کاروان اعزام ایران به بازی‌های پاراآسیایی جوانان ۲۰۲۱ بحرین برگزار شد.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در این نشست اظهار داشت: کاروان ایران با نام «مدافعان سلامت» در این دوره بازی‌ها شرکت خواهد کرد. شمار کاروان با دستورالعمل کشور میزبان انجام شده و برخی از رشته در این دوره حاضر نخواهد شد. این به خاطر محدودیت‌ها است. این بازی‌ها می‌تواند زمینه برای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو باشد و به پشتوانه‌ای برای تیم های بزرگسالان تبدیل شود. ورزشکاران با دید باز انتخاب و با سرمایه‌گذاری به پشتوانه برای ورزش پارالمپیکی تبدیل شوند.

وی ادامه داد: در ۹ رشته ورزشی در این دوره بازی‌ها حضور داریم. ۱۶۵ ورزشکار از ایران به بازی‌های پاراآسیایی جوانان اعزام خواهند شد. اطلاعات دقیقی از شمار ورزشکاران حاضر در بحرین وجود ندارد و این مشکل از کشور میزبان است که موجب سردرگمی شده است.

سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارآسیایی بحرین گفت: به صورت قطعی نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از نتایج داشت چون تغییرات زیاد است اما با ارزیابی رکوردها، ورزشکاران را اعزام می‌کنیم. انشاالله نتایج خوبی حاصل کنند. تکرار جایگاه دوم که در  دوره گذشته به دست آمد هدف اصلی ما است.

تابع با اشاره به برنامه‌ریزی کمیته ملی پارالمپیک برای حضور در این دوره از بازی‌ها گفت: برنامه‌ریزی به گونه ای بود که مشکلی در مسیر اعزام ایجاد نشد و تنها پرواز کاروان بود که به دبی و از آنجا به منامه می‌رویم.

او درباره اعزام ورزشکاران به مسابقات وزنه‌برداری گرجستان گفت: تیم با ترکیب جوانان و باتجربه‌ها به گرجستان می‌رود. شرایط را سنجیدیم و بهترین نفرات را تا پارالمپیک پاریس مورد بررسی قرار خواهیم. البته تا سال ۲۰۲۴ زمان زیادی داریم و براساس راهبرد مورد نظر کمیته ملی پارالمپیک تصمیم خواهیم گرفت.

تابع با تشریح شرایط کاروان ایران در مسابقات منامه عنوان کرد: سه نفر را به عنوان پرچمدار انتخاب کردیم ولی مسوولان اعلام کردند افتتاحیه نمادین است و رژه‌ای در کار نخواهد بود. همچنین دهکده‌ای برای اسکان ورزشکاران وجود ندارد و ورزشکار در هتل ساکن هستند. بحرین در امر برگزاری به میزبانی مسلط نیست. قرار است تمام کاروان ایران که مجموعا ۱۹۵ نفر است در یک هتل اسکان داده شوند.

وی همچنین در خصوص استخدام مدال‌آوران پارالمپیکی افزود: هنوز قانونی به صورت مکتوب اعلام نشده بلکه تنها قول‌های شفاهی است که به ورزشکاران داده شده است. البته در چند استان اقداماتی صورت گرفته است.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک گفت: کسی منکر سرمایه‌گذاری در ورزش نیست و اعزام جوانان به بحرین نمونه این سرمایه‌گذاری است. ظرفیت زیادی در ورزش داریم و در برخی از رشته‌ها توانایی اعزام چند تیم داریم اما با توجه به محدودیت‌ها، تنها یک تیم اعزام می‌شود. بسیاری از کشورها کیفی‌گرایی را در دستور کار قرار دادند. چین، ازبکستان و جمهوری آذربایجان نمونه کیفی‌گرایی در پارالمپیک بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha