۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۳۲
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84547835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای آفتابی تا اواسط هفته مهمان گیلان است

۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۳۲
کد خبر: 84547835
هوای آفتابی تا اواسط هفته مهمان گیلان است

رشت - ایرنا - هواشناسی گیلان پیش بینی کرد تا اواسط هفته پیش رو با آسمانی صاف تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر ، وزش باد و  برای ارتفاعات یخبندان و طی روز افزایش دما و وزش باد جنوبی به ویژه برای ارتفاعات و دامنه ها مواجه باشیم.

بر اساس جدول پیش‌بینی هواشناسی گیلان، طی مدت یاد شده، احتمال بارش پراکنده نیز  وجود دارد اما به تدریج از دوشنبه بعد از ظهر تا اواخر هفته در بعضی نقاط بارندگی به تناوب مورد انتظار است.

طبق پیش بینی هواشناسی گیلان حداکثر دمای امروز جمعه در برخی شهرهای استان مانند رشت  ۱۶ درجه سانتی‌گراد  و حداقل دما نیز در جیرنده با یک درجه سانتیگراد اتفاق افتاده است .

با روند تدریجی دما از فردا شنبه  انتظار می رود که دمای استان تا ۲ درجه سانتیگراد تا سه شنبه افزایش یابد و بر همین اساس بیشترین دمای استان در برخی شهرها به ۱۸ درجه سانتی گراد برسد.

روز گذشته نیز بیشترین دما در رودبار با حدود ۱۹ درجه سانتی‌گراد و کمترین دما در ماسوله با ۱.۷ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.

اقلیم‌سرزمین‌ گیلان به‌ آب‌ و هوای‌ معتدل‌ خزری‌ معروف‌ است‌. کوهستان‌ تالش‌ با جهت‌ شمالی‌، جنوبی‌ و کوهستان‌ البرز با امتداد غربی‌ - شرقی‌، مانند سدی‌ از عبور بخار آب‌ دریای‌ خزر و بادهای ‌مرطوب‌ شمال‌ غربی‌ به‌ داخل‌ ایران‌ جلوگیری‌ می‌کند و به‌ علّت‌ ارتفاع‌ زیاد موجب‌ بارندگی‌های‌فراوان‌ در استان گیلان‌ می‌شود.

گیلان با میانگین یکهزار و ۲۰۰ میلی متر بارندگی سالیانه، از پرباران ترین استان های کشور است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha