۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۵۳
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84547648
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ملایر: عملکرد دولت در سیاست خارجی با نگاه انقلابی است

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر گفت: عملکرد دولت در عرصه سیاست خارجی درست و با نگاه انقلابی است و ارتباط قوی ایران با کشورهای همسایه، روسیه، چین و اروپا موجب انزوی آمریکا شده است.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر افزود: دولت سیزدهم در کارنامه ۱۰۰ روزه خود در سیاست داخلی و خارجی موفق عمل کرد و نگاه آن برای حل مشکلات انقلابی است.

وی بیان کرد: عملکرد دولت از نظر انگیزشی و ایجاد امید در بین مردم به گونه‌ای است که دولت از همان روز نخست همراه با کابینه خود به صورت میدانی در صحنه حضور داشته و نشان داد که دولت در صحنه است.

امام جمعه ملایر همچنین با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت در واکسیناسیون، اجرای طرح نهضت ملی مسکن، کاهش رشد قیمت برخی اقلام و خودرو و تعامل فعال وزارت امور خارجه با کشورهای همسایه و اروپایی، ابراز امیدواری کرد: دولت با تلاش مضاعف و کار کارشناسی بر مسائل و مشکلات فائق آید.

حجت الاسلام برقراری اتخاذ سیاست‌های غلط، گره زدن اقتصاد کشور به برجام، رشد نقدینگی و بدهی‌های فراوان به جای مانده از دولت قبل را از عوامل عمده پابرجا بودن گرانی‌ها دانست و افزود: ریل‌گذاری برای حل مشکلات کشور زمان‌بر است و بدون شک با تفکر انقلابی نیروهای مخلص و جوانان نخبه از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی همچنین به صدور حکم انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رهبر معظم انقلاب اشاره و این شورا را مرکز فرماندهی فرهنگ در یک قرارگاه ملی و تاثیرگذار دانست و بیان کرد: بار دیگر اهمیت و جایگاه این شورا توسط رهبر فرزانه انقلاب تبیین شد.

خطیب جمعه ملایر بازسازی ساختار و سازمان فرهنگ را در گام دوم انقلاب یک ضرورت عنوان و خاطرنشان کرد: برای پیشرفت فرهنگ کشور و تحقق تمدن نوین اسلامی، به دو مقوله مهم فرهنگ‌باوری و فرهنگ‌ستیزی نیاز داریم که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه نقش کلیدی دارد.

حجت الاسلام برقراری در بخش دیگری از خطبه‌ها به آغاز هفته بسیج اشاره کرد و گفت: امروز در تمامی عرصه‌ها و برای اداره درست جامعه اسلامی نیاز به تفکر بسیجی داریم.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه فرزندان این مرز و بوم به واسطه تفکر بسیجی و روحیه جهادی همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و با وجود اعمال تحریم‌ها به استقلال رسیدیم، افزود: با تفکر بسیجی در بسیاری از عرصه‌ها روی پای خود ایستادیم و این روند همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام برقراری فسادستیزی، خدمت به مردم، صرفه‌جویی در تمامی موارد، اطاعت از ولی فقیه، جلوگیری از احتکار، استفاده از تولید داخلی و توجه به مساله فرزندآوری را از جمله ویژگی‌های تفکر بسیجی دانست.

وی با بیان اینکه امروز در شرایط تحریم اقتصادی، جنگ اقتصادی و فرهنگی هستیم، افزود: سینه سپر کردن در مقابل دشمنان، نشات گرفته از تفکر بسیجی است که باید این تفکر امروز پررنگ‌تر از قبل شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha