۲۸ آبان و آخرین اخبار کرونایی استان ها

۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۱۸
کد خبر: 84547645
۲۸ آبان و آخرین اخبار کرونایی استان ها

استان ها - ایرنا - شکنندگی و ناپایداری وضعیت کرونا در برخی مناطق کشور که به نظر می رسد شمار آنها کم نیست ، هنوز وجود دارد  و از مهم ترین راه های برون رفت از این وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و واکسیناسیون در اولین فرصت است.

بر اساس اعلام امروز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر ۲۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۲ شهر در وضعیت زرد و ۱۱۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

بد نیست بدانیم با این وضعیت رنگ های کرونایی ،میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی کشور چقدر است ؟ آنچه که معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام کرده است اینگونه است که  میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های کشور طی یک هفته گذشته، ۴۸.۳۶ درصد  و میانگین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر شیوه نامه های بهداشتی نیز ۴۷.۴۳ درصد بوده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، نتیجه یک پژوهش جهانی نشان داده که استفاده از ماسک تنها اقدام منحصربفرد و موثر در بین اقدامات بهداشتی عمومی برای مقابله با کووید-۱۹ است که می تواند ابتلا به این بیماری را تا ۵۳ درصد کاهش دهد.

امروز پرویز یزدان پناه رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ،شرایط فعلی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد را شکننده ارزیابی و عنوان کرد: مردم برای جلوگیری از شیوع کرونا و مرگ و میر به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن تزریق کنند.

به گفته او طی ۲۴ ساعت گذشته یک تن از هموطنان در این استان بر اثر کرونا فوت کرد که با احتساب این فوتی شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویر احمد به یک هزار و ۱۱ تن رسید.

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم امروز از افزایش روند بستری‌ها در ۲ روز گذشته خبر داد و گفت: امروز ۱۹۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند که نسبت به ۲ روز گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

اما براساس گزارش خبرنگار ایرنا وضعیت نسبتا پایدار کرونا در استان اردبیل ادامه دارد و در شبانه روز گذشته ۳۱ بیمار جدید کووید.۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

خبرهایی از میزان مختلف دریافت واکسن از مناطق مختلف

واکسیناسیون با سرعت در حال تزریق است و خوشبختانه به نظر نمی رسد برای واکسن کرونا صف های طولانی را شاهد باشیم یا اگر هم هست شمار این صف ها باید خیلی کم باشد . به گفته  علی باقری مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت گلستان ۸۵ درصد گلستانی‌ها دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 همچنین از سرپل ذهاب خبر رسیده است که پوشش واکسیناسیون کرونا در این منطقه از کشور به ۹۳.۷ درصد آنهم در بین گروه های هدف بالای ۱۸ سال رسید.
 

۲۸ آبان و آخرین اخبار کرونایی استان ها

دکتر رضا کرد، مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش سیستان و بلوچستان هم گفت: تزریق بیش‌از ۱۳۶ هزار دُز واکسن کرونا در ۲ نوبت اول و دوم به مردم ۲ شهرستان خاش و تفتان انجام شده است. ضمن اینکه ۱۰۰ درصد فرهنگیان، مدیران و معلمان مدارس شهرستان خاش با دریافت دو نوبت واکسن کرونا علیه این بیماری ایمن شدند.
و اما از ماکو نیز این خبر به نقل از دکتر رحیم صمدی ، مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو رسیده است که تاکنون  ۱۱۸هزار و ۲۶۷ دُز واکسن کرونا در این شهرستان ۱۰۵ هزار نفری برای گروه هدف بالای ۱۸ سال و دانش آموزان در این شهرستان تزریق شده است.

مهدی خطیب زاده ، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی نیز امروز از دانش آموزانی خبرداد که واکسن زده اند . به گفته خطیب زاده تاکنون ۶۳ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز اظهارداشت: از ابتدای طرح واکسیناسیون عمومی تاکنون ۹۳ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

دیگر آنکه شناسایی موارد جدید کرونا در کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۲۸ مورد جدید  و همچنین شناسایی ۱۰۵ بیمار مبتلا جدید به کرونا در لرستان   از دیگر خبرهای کرونایی امروز ۲۸ آبان است .

پرداخت۳۵۷میلیاردتومان تسهیلات به واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا گیلان

طی حدود ۲ سالی سه از ورود کرونا به کشور می گذرد خیلی از واحد های صنفی با تعطیلی های اجباری یا کاهش مشتری های خود با مشکلاتی اقتصادی دست به گریبان بوده و هستند . گاهی نیز خبرهایی در خصوص ارایه تسهیلات به واحد های صنفی منتشر می شود که خبری از گیلان برای امروز از جمله این خبرهاست . مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا این استان گفت : با پرداخت این تسهیلات بالغ بر ۳۹ هزار شغل در گیلان تثبیت شد.

به گفته علیزاده استان گیلان در زمینه پرداخت تسهیلات به واحد های آسیب دیده رتبه اول را در بین ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داده است . طی سه سال گذشته یکهزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به تعاونی های رسته های مختلف گیلان در قالب طرح های مختلف به واحد های استانی ، اشخاص حقیقی و حقوقی تسهیلات پرداخت شده است .

یکصد هموطن طی ۲۴ ساعت گذشته براثر کرونا جان باختند 

براساس اعلام امروز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ نفر دیگر بر اثر کرونا جان باختند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۸ هزار و ۷۳۴ نفر رسید.

همچنین بر اساس این گزارش از دیروز (پنجشنبه) تا امروز جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج هزار و ۷۸۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۸۹۳ نفر از آنها نیز بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۶۹ هزار و ۵۵۹ نفر رسید.

همچنین تا کنون پنج میلیون و ۷۵۹ هزار و ۳۷۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۴۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۷ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۶۶۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین تا کنون ۵۶ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۱۷۹ نفر دُز اول، ۴۴ میلیون و ۵۱ هزار و ۷۴۳ نفر دُز دوم و ۷۰۵ هزار و ۱۹۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۱ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۱۱۸ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۳۹۱ هزار و ۸۸۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha