عملیات اجرایی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار آغاز شود

چابهار - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیش از سه سال قبل کلنگ ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار با حضور وزیر بهداشت به زمین شده است، گفت: آغاز عملیات اجرایی این بیمارستان مورد تاکید است.

رحمدل بامری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری و معتمدان چابهار که با حضور سعید محمد ئبیر شورای‌عالی مناطق آزاد در محل سالن اجلاس منطقه آزاد چابهار برگزار شد اظهار داشت: بعد از گذشت سه سال همچنان در پی تخصیص اعتبار و تعیین تکلیف بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی هستیم و این در شان و جایگاه نام چابهار نیست.

وی افزود: چابهار مشکلات زیادی در حوزه حاشیه‌نشینی، بی‌آبی و کمبود زیرساخت‌های رفاهی دارد که نیازمند توجه ویژه و تخصیص اعتبارات لازم است.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان بر شیرین‌سازی و انتقال آب دریا تاکید و خاطرنشان کرد: تنها ۳۷ هزار مترمکعب کل تولیدی آب شیرین‌کن کنارک است که آب ۲ شهرستان چابهار و کنارک و پتروشیمی و ده‌ها کارخانه و منطقه آزاد چابهار را تامین می کند و باید عنوان کنم هم‌اینک بیش از ۶۰ هزار مترمکعب فقط نیاز شهر چابهار است تا از جیره‌بندی آب نجات پیدا کند و شاهد تامین آب شبانه‌روزی باشیم.

وی بیان کرد: رفع موانع سرمایه‌گذاری نیازمند همکاری همه است و این امر توسط استاندار سیستان و بلوچستان به طور جدی در حال پیگیری است و در این باره جلسات مختلفی برگزار شده است.

بامری گفت: با نگاه ویژه‌ای که مقام معظم رهبری و مسوولان رده‌های مختلف به این منطقه دارند بازهم شاهد محرومیت‌ها و برخی نارضایتی‌ها هستیم.

وی ادامه داد: نگران حاشیه‌نشینی چابهار هستیم و این امر بعد از سال‌ها به سرانجام و ساماندهی اصولی نرسیده است.

او بر چاره‌اندیشی برای اشتغال مردم و ساماندهی حاشیه‌نشینیان تاکید و خاطرنشان کرد: حل مشکلات این قشر محروم از ضروریات است.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها و تربیت نیروی انسانی هم از ضرورت‌ها است چراکه باید نیروی انسانی مجرب و ماهر داشته باشیم تا در جاهای مختلف بکارگیری شوند.

وی بر سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی و کالا و به ویژه فرآوری موز تاکید کرد و افزود: متاسفانه هزاران تن موز تولیدی زرآباد به‌صورت کال به سایر استان‌ها منتقل و پس از فرآوری، مجددا به این استان ارسال و به‌فروش می‌رسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها