نماینده مجلس: راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی چابهار مورد تاکید است

چابهار - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، زرآباد و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: منتظر تحقق وعده رییس جمهوری برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی چابهار هستیم تا شاهد کاهش مشکلات و افزایش شاخص‌های سلامت و توجه بیشتر به حوزه بهداشت و درمان جنوب سیستان و بلوچستان باشیم.

به گزارش ایرنا، معین‌الدین سعیدی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری و معتمدان که با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد در محل سالن اجلاس منطقه آزاد چابهار برگزار شد اظهار داشت: شهرستان‌های زرآباد، دشتیاری، قصرقند و مناطق پُلان و تلنگ بدون بیمارستان هستند و ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار که بیش از سه سال قبل کلنگ زنی شده همچنان بلاتکلیف است.

وی بر حل مشکلات بی‌آبی، ساماندهی اسکله هفت تیر و تیس، تعیین تکلیف فرودگاه جدید و تامین امکانات رفاهی، حاشیه‌نشینی، آسفالت راه‌ها و تنظیفات شهری تاکید و خاطرنشان کرد: اینکه مشکلات چابهار مرتفع نمی‌شود و هنوز شاهد کمترین سرانه‌ها هستیم جای سوال دارد.

نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، زرآباد و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از سالها در منطقه آزاد چابهار آب وجود ندارد و آب مورد نیاز این منطقه از شهر تامین می‌شود که این امر نیازمند چاره‌اندیشی است.

سعیدی بر پیش‌بینی زمین برای سرریز جمعیت شهر چابهار تاکید کرد و افزود: چرا زمینی به ساکنان شهر چابهار تخصیص پیدا نمی‌کند و در هر خانه چند خانوار ساکن هستند.

چابهار باید پایتخت اقتصادی کشور شود

مسوول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت منطقه (جنوب بلوچستان) چابهار نیز اظهار داشت: برای رسیدن به افق بلند توسعه اقتصادی باید به پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی توجه و نیروی مورد نیاز را  آموزش و تربیت کرد.

حجت‌الاسلام جواد عبدالهی افزود: سرمایه‌گذاران فولاد و پتروشیمی و کارگاه‌های بزرگ و کوچک در امر بومی‌گزینی و استخدام نیروهای بومی برنامه داشته باشند و برای آموزش نیروی انسانی ورود کنند.

وی بیان کرد: حاشیه‌نشینی چابهار با هزاران نفر بدون امکانات رفاهی باید ساماندهی شود و به صورت ویژه مشکلات مردم در تعیین تکلیف زمین و امکانات رسیدگی شود.

مسوول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت چابهار گفت: باید اعضای شورای اسلامی شهر و شهرستان در هیات مدیره منطقه آزاد چابهار حضور داشته باشند تا تعامل شهر و منطقه آزاد بیشتر شود. 

وی ادامه داد: شرح وظایف باید به‌طور مفصل بررسی و وظایف هر دستگاه مشخص تا موفقیت لازم حاصل شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها