۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84546481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان استفاده از ماسک در مهاباد به ۴۷ درصد کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: استفاده از ماسک توسط شهروندان نسبت به ماه گذشته کاهش یافته و به ۴۷ درصد رسیده است.

بهاء الدین حسینی روز پنج‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متوسط رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین میزان رعایت بهداشت فردی مرتبط با ویروس کرونا نیز در این شهرستان حدود ۵۱ درصد گزارش شده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه بهترین و موثرترین سلاح مقابله با ویروس خطرناک کرونا استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است ولی همچنان برخی از افراد از رعایت آن خودداری کرده و زمینه گرفتار شدن خود و بقیه را فراهم می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: مجهز بودن به دستگاه تهویه هوا یکی از اصول پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است که در بازرسی های صورت گرفته از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی این شهرستان، ۶۴ درصد به این دستگاه مجهز بودند.

حسینی با بیان اینکه هم اکنون در وضعیت نارنجی مقابله با کرونا قرار داریم، اظهار داشت: حالت فعلی بسیار ناپایدار و شکننده بوده و هر لحظه امکان تغییر شرایط به وضعیت خطرناک وجود دارد.

وی اضافه کرد: عادی انگاری شرایط و بی‌توجهی به موضوع مهم رعایت پروتکل های بهداشتی منجر به بروز خیز ششم همه گیری ویروس و بحرانی شدن اوضاع می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون کادر درمانی محتمل فشار سنگینی است، گفت: امکانات بیمارستانی و تخت های ویژه بیماران نیز محدود بوده و در صورت همراهی نکردن شهروندان امکان ارایه خدمات به تمامی بیماران با مشکل مواجه خواهد شد.

حسینی در خصوص آمار واکسیناسیون شهرستان نیز گفت: تاکنون ۸۱ درصد شهروندان بالای ۱۸ سال دز نخست خود را دریافت کرده و ۶۰ درصد نیز با دریافت هر ۲ دز به ایمنی نسبی در مقابله با کرونا دست پیدا کرده اند.

وی با اشاره به افرادی که تاکنون هیج واکسنی دریافت نکرده اند، گفت: مجموعه بهداشت و درمان به صورت میدانی این افراد را شناسایی تا در صورت متقاعد کردن آنان تزریقات انجام شود.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۵۷۵ مهابادی بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha