کاهش فرصت‌های شغلی پیامد تمایل به مدرک‌گرایی است

سمنان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با انتقاد به تمایل ذائقه جامعه به مدرک‌گرایی، گفت: کاهش فرصت‌های شغلی و فقدان نیروی کار ماهر از جمله معضلات این امر است.

به گزارش ایرنا، سید حسین شاهچراغ روز چهارشنبه در آیین افتتاح و آغاز به‌کار پنجمین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار کارگاهی شهرستان سمنان طی سخنانی بیان کرد: افراد جامعه در گذشته اقبال بیشتری به مهارت‌آموزی داشتند.
شاهچراغ قرن جدید را عصر مهارت خواند و افزود: بنگاه‌های اقتصادی در عصر مهارت‌ها، جذب افراد مورد نیاز خود را به جای توجه به مدارک دانشگاهی منوط به میزان مهارت و تخصص عملی افراد قرار می‌دهند.
وی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بسیار گران قیمت خواند و از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی آموزش‌های غیررسمی در کشور یاد کرد.
شاهچراغ گفت: مبنای کار این سازمان، بر اساس استاندارد بین‌المللی مشاغل ( ISCO ۲۰۰۸) است که بر این اساس استانداردهای آموزشی در ۶۵ گروه آموزشی تالیف و به ثبت رسیده است.
ارائه رایگان بخش اعظم این آموزش‌ها توسط دولت، از دیگر مواردی است که مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان به آن اشاره داشت.
وی اضافه کرد: فقدان برنامه‌ریزی برای این آموزش‌ها اتلاف منابع و سرمایه را برای کشور به دنبال خواهد داشت.
پنجمین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوارکارگاهی شهرستان سمنان در راستای فعالیت دپارتمان ملی آموزش قطعه سازی خودرو افتتاح شد.
در راستای ارتقای مهارت نیروی کار شاغل در صنعت خودروسازی و نیز تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز این بخش، مرکز آموزشی مذکور فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.//

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha