تصادف، مانع اراده پولادین وزنه بردارملی پوش مرودشتی نشد
محمد زارعی ملی پوش وزنه برداری از شهر ستان مرودشت

شیراز-ایرنا- تصادف هم نتوانست مانع از اراده پولادین محمد زارعی وزنه برداری ملی پوش مرودشتی در مسیری که ترسیم کرده بود شود؛ او برای فتح سکوی جهانی ۲۰۲۱ازبکستان مصمم شده است.

زارعی در سانحه اتومبیل به شدت مصدوم شد اما این حادثه نتوانست مانع از رویاپردازی او شود و پس از هشت سال دوباره  به وزنه برداری بازگشت.

شهرستان مرودشت از دیرباز تاکنون مهد استعدادهای  وزنه بردارانی بوده است که در عرصه های آسیایی افتخار کسب کرده اند اما هنوز استان فارس و این شهرستان مستعد، دارنده مدال در رده بزرگسالان در سطح جهانی و المپیک در این رشته ندارد.

تابو شکنی 

محمد زارعی می خواهد تابو شکنی کند و در مسابقات جهانی ازبسکتان که روزهای ۱۶ تا ۲۶ آذر ۱۴۰۰ برگزار می شود با کسب مدال، فارس را  صاحب نخستین مدال جهانی بزرگسالان کند.

این قهرمان مقاوم و جان سخت مرودشتی سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: رکوردهای خوب و قابل قبولی نسبت به  مسابقات جهانی، آسیایی و اروپایی بدست آوردم که اگر اتفاق خاصی طی یک ماه تا شروع مسابقات رخ ندهد، امیدوارهستم یکی از سکوهای جهانی را فتح کنم.

وی اضافه کرد: وزنه برداری رشته فوق سنگینی است و باید تا لحظه آخر تمرینات پر فشار ادامه بدهم، امیدوارم  آسیب دیدگی پیش نیاید تا  بتوانم با همین شرایط  خوبی که دارم درمسابقات جهانی ازبکستان شرکت کنم.

تصادف، مانع اراده پولادین وزنه بردارملی پوش مرودشتی نشد
زارعی : می خواهم فارس را صاحب نخستین  مدال جهانی کنم 

زارعی که در دسته ۸۹  کیلو گرم روی تخته می رود در مورد رقیبانش نیز گفت: چند سال است در این وزن کار می کنم و  از مسابقات جهانی ۲۰۱۹ شناخت خوبی دارم از رقیبان در  این وزن پر ترافیک دارم.

وی اضافه کرد: وزن های ۸۹ ، ۹۶ و ۱۰۲ کیلوگرم به لحاظ حضور وزنه بردانی با شرایط فیزیکی مناسب پر ترافیک ترین وزن های این رشته است، با رکورد خوبی که دارم  امیدوارم در مسابقات جهانی تداوم یابد و  بتوانم روی سکو  بروم.

زارعی از  وزنه برداران گرجستان،ارمنستان، ژاپن  و قزاقستان که قطب وزنه برداری دنیا است به عنوان حریفان خود نام برد و افزود: در این وزن رقابت بسیار نزدیک است.

وی اصافه کرد: برای حضور قدرتمند در پیکارهای جهانی ۲ اردوی آمادگی بسیار خوبی برگزار کردیم و مرحله سوم آن نیز هم اینک در تهران شروع شده است تا اعزام به مسابقات جهانی ادامه دارد.

اگر ادعا داریم مرودشت قطب وزنه برداری باید حمایت شویم

دارنده نشان طلا و نقره نوجوانان و جوانان مسابقات آسیایی با بیان اینکه اگر ادعا داریم، مرودشت قطب وزنه برداری است که واقعیت دارد نیز گفت:  باید با وجود نوجوانان مستعدی همچون عباسپور که مدال طلای نوجوانان جهان کسب کرد  و علی کشتکار؛ وزنه برداری مرودشت باید بیشتر  حمایت شود.

وی بیان داشت: فارس تنها در رشته کشتی صاحب مدال المپیک شده است و اگر دروزنه برداری از لحاظ کمی ادعاداریم که درست است باید بدانیم از نظر کیفی در کجا قرار داریم و این امر مهم است.

زارعی ادامه داد: باید به این جایگاهی که در مرودشت به آن ادعا داریم که قطب است باید کاری کنیم که در مسابقات جهانی بزرگسالان و المپیک مدال کسب کنیم که متاسفانه این اتفاق تاکنون نیفتاده است،امیدوارم بتوانم نخستین مدال جهانی را برای فارس به ارمغان بیاورم.   

تصادف، مانع اراده پولادین وزنه بردارملی پوش مرودشتی نشد
اگر ادعا داریم مرودشت قطب وزنه برداری است باید حمایت شویم 

سانحه اتومبیل هشت سال از وزنه برداری دورم کرد

وی گفت: پس از کسب مدال طلا و نقره جوانان و نوجوانان آسیا ، در یک سانحه اتومبیل به شدت مصدوم شدم اما این حادثه نتوانست مانع از رویا پردازی من شود و پس از هشت سال دوباره  به وزنه برداری بازگشتم.

زارعی اضافه کرد: امیدوارم این امر درسی باشد برای کسانی که این رشته سخت و طاقت فرسا را انتخاب کرده و  در مسیری که برای خود ترسیم کرده اند هیچ گاه دلسرد نشوند و با اراده قوی دنبال کنند و باید باور کرد که می توان از جا بلند شد و افتخار کسب کرد.

سن نونهالان شروع وزنه برداری ، زیر نظر پدر

وی گفت: متولد ۱۳۶۹ در شهرستان مرودشت هستم و با علاقه ای که به این رشته داشتم از سن نونهالان وزنه برداری را شروع کردم تا اینکه توانستم مدال طلا و نقره آسیا در رده نوجوانان و جوانان کسب کنم.

زارعی گفت: پدرم در فتح آباد مرودشت فوتبالیست بود بعد به وزنه برداری رو آورد و منهم زیر نظر او که مربیم بود وزنه برداری را شروع کردم ضمن اینکه پدرم در وزنه برداری ورزشکاران زیادی پرورش داد که به تیم ملی هم رسیدند.

این وزنه بردار ملی پوش گفت : در تمام رشته های ورزش حرفه ای رقابت برای کسب مدال سخت است، اما در وزنه برداری رقابت فوق سنگین است و باید سرمایه گذاری و حمایت بیشتری شود.

زارعی گفت: سومین و آخرین مرحله از اردوهای آماده سازی تیم ملی وزنه برداری مردان به منظور حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ ازبکستان، از تاریخ ۲۴ آبان تا ۱۹ آذرماه در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می شود.

پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان روزهای ۱۶ تا ۲۶ آذرماه در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار خواهد شد.

تصادف، مانع اراده پولادین وزنه بردارملی پوش مرودشتی نشد
سانحه اتوموبیل هشت سال از وزنه برداری دورم کرد

شهرستان مرودشت قطب وزنه برداری کشور

شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز از دیرباز تاکنون یکی از قطب های وزنه برداری در کشور و استان فارس محسوب می شود که ملی پوشان زیادی را در این رشته سخت که به عنوان پولاد سرد شهرت دارد همواره مطرح کرده است.

عباس نجاتی، داریوش نجاتی، لهراسب بهروزی، حسن عمادی، سجاد بهروزی، جابر بهروزی، میلاد اورنگی ، حمیدرضا زارع ، میثم زارع  و هم اینک محمدرضا زارعی پولاد مردان این شهرستان هستند که افتخارات بزرگی را در عرصه مسابقات آسیایی، جهانی و کشور به ارمغان آوردند.

از قهرمانی آسیا و ورود به المیپک تا نشستن بر روی ویلچر

عباس نجاتی این پولاد مرد مرودشتی را باید بدشانسترین ورزشکار جهان نامید چرا که در اوج و در حالی که سهمیه ورود به المپیک بارسلون را در دست داشت پولاد سرد امانش را نداد و با  آرزوهای بسیاری که داشت، زیر وزنه ماند و با قطع نخاع بر روی  ویلچر نشست.

عباس تا قبل از اینکه ویلچر نشین شود مدال طلای جوانان آسیا، نقره و ۲ نشان برنز بزرگسالان آسیا را در کارنامه داشت و امید بسیاری زیادی در چهارمین دوره حضورش در مسابقات آسیایی داشت تا با کسب مدال طلا گام به مسابقات جهانی بگذارد اما پایانی دردناک به همراه داشت.

نجاتی در سال ۱۳۷۱ در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا که در چین برگزار شددر حرکت دوم برای برداشتن یک ضرب وزنه ۵/ ۱۵۷ کیلوگرمی، پایش پیچ خورد و کتفش در رفت و در حالی که می خواست از زیر وزنه فرار کند به روی کمرش فرود آمد تا قصه این پهلوان پولاد مرد برای رسیدن به مدال طلای جهان و المپیک تمام شود.

تصادف، مانع اراده پولادین وزنه بردارملی پوش مرودشتی نشد
در تمام رشته های ورزشی رقابت برای مدال سخت است اما در وزنه برداری فوق سنگین است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha