آیت الله نوری همدانی: محدثه بودن یکی از امتیازات حضرت معصومه(س) است

بندرعباس- ایرنا- آیت الله نوری همدانی یکی از مراجع تقلید کشورمان در پیام خود به نهمین همایش کریمه اهل بیت(س) در بندرعباس، محدثه بودن را یکی از امتیازات ویژه حضرت معصومه(س) دانسته است.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، در پیام آیت الله العظمی حسین نوری همدانی به نهمین همایش کریمه اهل بیت(ع) آمده است: آنچه مسلم است درتبین شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها هیچ بیان وقلمی نمی تواند ازعهده آن برآید، بانوی که بشارت ولادتش قبل به دنیا آمدن و شهر محل دفنش عشق آل محمد(ص) ذکر شد و نتیجه زیارتش وجوب بهشت بیان گردید؛ بانویی که حضرت رضاعلیهم السلام و امام جواد علیهم السلام فرمودند: اگرکسی قبر فاطمه معصومه(س) را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.
این استاد سطوح عالی افزوده است: به راستی این چه مقامی است که فرمود: «عارفأ بحقها »، بی شک بیان حضرت به مقام ولایت است که می خواهد اهمیت ولایت پذیری آن بانو را بیان بدارد.
آیت نوری همدانی در پیام خود بیان کرده است: یکی از امتیازات حضرت معصومه(س) محدثه بودن است که در کتب روائی ما احادیثی از آن حضرت ذکر گردید که چراغ هدایت می باشد.
وی درپایان ابرازکرده است: در تجلیل از کریمه اهلبیت(ع) این بس که زیارت نامه او از امام معصوم صادر گردید و نقل است وقتی سعد اشعری به محضرحضرت رضا علیه السلام رسید حضرت فرمود سعد پاره تن ما در قم دفن است سعد عرض کرد آیا حضرت معصومه(س) را می فرمایید، حضرت فرمود: بله، هروقت به زیارتش نائل شدی با این وضع او را زیارت کن و این زیارتنامه موجود را انشا فرمودند و آن وقت اهمیت حضرت معصومه(س) مضاعف شد که حضرت فرمودند: «یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه»؛ یعنی مقام شفاعت نیز به این بانو تعلق دارد.
همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) نهمین همایش کریمه اهل بیت(س) دوشنبه شب ۲۴ آبان به میزبانی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha