۲ هزار و ۱۶۱ خانوار خراسان جنوبی انشعاب رایگان دریافت کردند

بیرجند - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۱۶۱ خانواده مددجوی تحت حمایت استان از معافیت پرداخت هزینه انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب برخوردار شدند.

سید رضا حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معافیت از پرداخت هزینه انشعاب آب، برق، گاز و بهره‌مندی از این امتیازات شامل تمامی مددجویان شهری و روستایی کمیته امداد می‌شود.

وی گفت: یکی از سرفصل‌های کمیته امداد در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، کمک برای تامین امتیاز انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب است که در همین زمینه ۳۶۶ خانواده شهری و ۲ هزار و ۱۹ خانواده روستایی برای بهره‌مندی از معافیت آب، برق و گاز به ادارات مربوطه معرفی شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: مبلغ ریالی این معافیت‌ها بالغ بر ۹ میلیارد و ۳۹۱ میلیون ریال بوده که به خانوارهای تحت حمایت مساعدت شده است.

وی اظهار داشت: برای حمایت از خانوارهای تحت حمایت و توانمندسازی، مددجویانی که مستمری‌بگیر امداد و دارای ملک شخصی هستند با معرفی به سازمان‌های مربوطه می‌توانند از این معافیت بهره‌مند شوند.

حسینی گفت: یکی از نیازهای مهم خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد داشتن مسکن مناسب است تا بستر زندگی آرام برای خانواده مددجو تامین شود و از ابتدای امسال در زمینه پرداخت اجاره منزل و تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۲۳ میلیارد و ۷۹۲ میلیون ریال مساعدت شده است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت تامین هزینه‌های ودیعه و اجاره‌بهای مسکن مددجویان یکی از اولویت‌های این نهاد برای ایجاد آرامش در کانون خانواده‌ است افزود: هر سال تعدادی از مددجویان با بهره‌مندی از حمایت خیران و نیکوکاران و با ارائه بسته‌های حمایتی کمیته امداد، صاحب خانه شده و یکی از دغدغه‌های اساسی آنان برطرف می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: تاکنون هزار و ۱۷۲ خانوار مددجو از کمک هزینه اجاره‌بها و ۷۶ خانواده از تسهیلات ودیعه مسکن بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: برای این مددجویان به‌صورت ماهیانه و بلاعوض از مبلغ ۲۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان کمک اجاره‌بهای مسکن پرداخت می‌شود همچنین تسهیلات ودیعه مسکن تا سقف ۳۰ میلیون تومان به خانوارهای متقاضی ارائه شده است.

حسینی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری برای رفع مشکلات فوری مراجعان و ارائه مساعدت‌های موردی به نیازمندان نیز ۱۳ هزار و ۸۹۷ نفر به میزان ۳۳ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال از اعتبارات دولتی و درآمدهای مردمی به‌صورت بلاعوض بهره‌مند شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه خدمات حمایتی کمیته امداد با در نظر گرفتن مشکلات نیازمندان ارائه می‌شود گفت: این کمک‌ها بیشتر در راستای توانمندسازی و با رویکرد ارائه خدمات هدفمند و موثر برای حل ریشه‌ای نیاز خانواده‌ها در قالب کمک معیشت، هزینه‌های درمانی و خرید لوازم پزشکی و توانبخشی، مسکن، لوازم زندگی، کفن و دفن، ازدواج، توانمندسازی، بدهی و معوقات بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha