۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84541362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندارد سازی هتل و هتل آپارتمان‌های زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: طرح استانداردسازی هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها با هدف ارتقای کیفیت خدمات در این استان آغاز شده است که رفاه و رضایت گردشگران را به همراه دارد.

 امیر ارجمند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به دستورالعمل‌های معاونت گردشگری کشور مبنی بر استانداردسازی تاسیسات گردشگری، ضوابط درجه‌بندی استانداردسازی و کیفیت خدمات تهیه و ابلاغ شده که استانداردسازی در هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در طرح درجه‌بندی واحدهای اقامتی، اگر واحدهای استاندارد شاخصه‌های ارزیابی و درجه‌بندی را رعایت نکنند موجب تنزل درجه خواهد شد، درجه‌ای که در گواهی‌نامه استاندارد درج می‌شود ملاک صدور پروانه بهره‌برداری و نرخ نامه خدمات واحد خواهد بود.

این مسوول ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، درجه‌بندی، نرخ‌گذاری و نظارت بر تاسیسات گردشگری تمامی واحدهای گردشگری مشمول باید پس از ایجاد و راه‌اندازی نسبت به عقد قرارداد با عاملان تطبیق استاندارد خدمات گردشگری مستقر در استان‌ها برای ارزیابی خدمات و اخذ گواهی‌نامه استاندارد اقدام کنند.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: تعداد تاسیسات گردشگری استان حدود ۳۳۰ واحد است که در زمان حاضر ۱۴ واحد هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها در چرخه استانداردسازی قرار گرفته است و نسبت به واحدهای آنها گواهی استاندارد کیفیت صادر خواهد شد و مابقی تاسیسات اقامتی نیز در چرخه و روند استانداردسازی قرار خواهند گرفت.

ارجمند اظهار داشت: طرح تطبیق استانداردهای کیفیت خدمات در هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها استان زنجان، نسبت به سایر تاسیسات گردشگری در اولویت قرار دارد و این فرصت مغتنمی است که واحدهای گردشگری با معیارهای استاندارد، تطبیق داده شوند.

به گفته این مسوول، ایجاد تاسیسات گردشگری استاندارد برای رفاه و رضایت گردشگران از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت گردشگری استان است تا مطابق با آخرین استانداردهای جهانی بتوان گامی مؤثر در مسیر ارتقای سطح خدمات موردنیاز گردشگران برداشت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha