۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 1766
کد خبر: 84540360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایش ۷۶۰ مرکز دارالقرآن‌الکریم آموزش و پرورش در ایستگاه پایانی

تهران- ایرنا- مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: پایش ۷۶۰ مرکز دارالقرآن‌الکریم این هفته به ایستگاه پایانی می‌رسد. مراکز فعال از طریق پایش شناسایی و تشویق می شوند.

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری در خصوص پایش مراکز دارالقرآن سراسر کشور اظهار داشت: بدون شک آموزش و پرورش، بزرگترین دستگاه فرهنگی است که با پوشش ۱۰۰ درصدی فعالیت می کند و ۷۶۰ مرکز دارالقرآن آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و گسترده ترین واحد آموزشی قرآن به آموزش آن در سطوح مختلف و به صورت تخصصی می پردازند.

وی افزود: مراکز دارالقرآن با حضور اساتید متخصص از بین فرهنگیان کشور به ارائه آموزش های قرآنی در سطوح مختلف می پردازند و منابع و محتوای این مراکز از مجموعه کتاب هایی که به همت گروهی از مؤلفان، معلمان و مدرسان این مراکز، تألیف شده است، تأمین می شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شاخص های ارزیابی دارالقرآن ها، بر اساس دستور العمل و اساسنامه، کتاب کار و شرح وظایف مشخص در اداره کل قرآن، عترت و نماز انجام می شود.

باقری ادامه داد: یکی از اهداف پایش این مراکز، تحقق پیش شرط هایی از جمله نیاز منطقه یا استان، فضای مناسب، دارا بودن تجهیزات و امکانات مورد نیاز، داشتن نیروی متخصص و امکان بکارگیری نیروی متخصص در مرکز دارالقرآن است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به این که اطلاعات ما در مورد مراکز دارالقرآن قدیمی بود، لزوم به روز رسانی اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری سبب شد تا پایش این مراکز را انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اهداف ما شناسایی مراکز فعال و تشویق آنها از لحاظ مادی و معنوی است. همچنین در این پایش مراکز دارالقرآنی از لحاظ فضا، امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و جذب قرآن مورد بررسی قرار می گیرند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha