هواشناسی مازندران نسبت به سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با پیش‌بینی ورود سامانه جدید بارشی به این استان از روز سه‌شنبه، نسبت به سیلابی شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق مختلف هشدار داد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز یکشنبه با اعلام هشدار سطح نارنجی، پیش‌بینی کرد که با شکل گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو، این سامانه بارشی جدید که از روز سه‌شنبه وارد استان می شود و تا صبح روز چهارشنبه نیز مناطق مختلف به ویژه مناطق ساحلی ، جلگه‌ای و دامنه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بنابر این گزارش ،احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و لغزندگی سطح جاده ها، در ارتفاعات و محورهای کوهستانی نیز به علت مه آلودگی علاوه بر کاهش دید رانندگان، با خطر ریزش سنگ، رانش زمین و اختلال در جاده ها همراه است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران، با ورود سامانه جدید بارشی، هوای استان علاوه بر بارش باران گاهی به صورت رگباری، با وزش باد شدید موقتی، مواج شدن دریا، کاهش محسوس بین پنج تا ۱۰ درجه ای دمای هوا و وقوع رعد و برق همراه است و در مناطق مرتفع بالای یکهزار متر احتمال بارش تگرگ و برف دور از انتظار نیست.

در این اطلاعیه ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای پاکسازی کانال‌ هدایت آب‌های سطحی، مقاوم سازی سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی به منظور انجام اقدام های پیشگیرانه،از شهروندان نیز خواسته شده است ،هنگام تردد جاده‌ای جوانب احتیاط را رعایت کنند. 

هواشناسی مازندران در این اخطاریه همچنین علاوه بر توصیه به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات، از کشاورزان و دامداران خواسته است نسبت آماده سازی سامانه گرمایشی واحدهای گلخانه‌ای، دامداری و مرغداری‌ها اقدام کنند.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران طی امروز و فردا صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما همراه است اما از اواخر دوشنبه شب با ورود سامانه جدید بارشی، هوای استان ابتدا از سمت غرب ابری می شود و به تدریج رگبار باران و وزش باد مناطق مختلف را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هواشناسی مازندران ،اوج فعالیت این سامانه بارشی جدید را در روز سه‌شنبه پیش‌بینی کرد که بر اساس آن هوای استان ابری و بارانی و در ارتفاعات مه آلود با بارش برف، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید، رعد و برق و با احتمال بارش تگرگ همرها است.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد در روز چهارشنبه در حالی که در مناطق غربی استان به تدریج از تراکم ابر کاسته می‌شود و شهروندان شاهد آسمانی صاف همراه با افزایش نسبی دما خواهند بود اما شرایط جوی در مناطق مرکزی و شرقی ابری و سرد و بارانی خواهد بود و در ارتفاعات نیز علاوه بر مه آلودگی و وزش باد، بارش ها به شکل برف است که در اواخر روز به تدریج از ناپایداری ها کاسته می‌شود.

شرایط جوی مازندران در روزهای پنج‏شنبه و جمعه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما پیش‌بینی شده است.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرمترین ساعت به ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد که این  میزان در مقایسه با روز گذشته دو درجه افزایش نشان می‌دهد.

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که قراخیل قائم شهر با ۱۷.۶ و رینه لاریجان با ۶.۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین شهرهای مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند. 

طبق جدول پیش‌بینی ۱۲ ساعته دریایی هواشناسی مازندران، وضعیت دریای خزر از ساعت ۲۰ روز یکشنبه تا ساعت هشت صبح فردا دوشنبه را با موج کوتاه و باد ملایم پیش‌بینی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha