برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در چهارمحال و بختیاری تدوین شد

شهرکرد -ایرنا- همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ۴۲۰عنوان برنامه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری تدوین شده است که در این هفته اجرایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری  گفت:بیش از ۵۰عنوان برنامه به مناسبت هفته کتاب ۱۴۰۰در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

 ابراهیم شریفی روز یکشنبه افزود: اجرای طرح پیشخوان کتابخوان با پیش‌بینی ۶  پیشخوان کتاب در روستاها و مناطق کم‌برخوردار و برگزاری عصر شعر با گویش محلی این استان همزمان با بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری رونمایی از کتاب‌های تازه ‌منتشر شده را یکی دیگر از برنامه‌های استان در هفته کتاب معرفی کرد و افزود: رونمایی و معرفی کتاب «زندگی‌نامه شهید علی لندی» که یکی از فداکارهای این استان است و توسط جمعی از مولفان نوشته شده با حضور خانواده وی و تجلیل از آن‌ها در این ایام برگزار می‌شود.

سرپرست امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این برنامه‌ها شامل نشست‌های کتابخوانی، رونمایی و نقد کتاب، مشاوره و کارگاه‌های آموزشی، محفل قرآنی و جلسات تخصصی با محوریت کتاب کودک است، گفت: تجلیل از انجمن کتابخانه‌های عمومی استان به عنوان یکی از سه انجمن برتر کشور، اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد و پویش اهدای کتاب از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در این هفته به شمار می‌رود.

فرهادی به برگزاری پنجمین دوسالانه کارتون کتاب نیز اشاره کرد و افزود: در این هفته با همکاری شهرداری، تعدادی از آثار منتخب این رویداد فرهنگی در سطح شهر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد تا به نوعی زمینه ترغیب و علاقه مردم به کتاب و کتابخوانی فراهم شود.

به گزارش ایرنا، بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه تا یکم آذرماه ۱۴۰۰با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha