استاندار: پروژه‌های نیمه‌تمام فارس به سرعت تعیین تکلیف شوند

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: هم‌اینک در استان تعدادی پروژه معطل مانده و دچار ابهام وجود دارد که باید به سرعت تعیین تکلیف شوند.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، عصر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه فارس در شیراز افزود: به عنوان مثال یک پروژه در استان است که مربوط به سه سال قبل از انقلاب است وهنوز تکمیل نشده است.
وی ادامه داد: چنین اتفاقاتی نشانگر کیفیت مدیریت در کشور است که جا دارد هر مجموعه‌ای پروژه نیمه تمامی که دارد را به سرعت تعیین تکلیف کند.
او اظهار داشت: اگر پروژه‌ نیمه تمامی بزرگ است می توان با کاهش ظرفیت و محدودتر کردن و کوچ کردن آن آنرا تکمیل کرد و یا اگر بنا نیست اجرا شود پرونده آن برای همیشه بسته شود.
استاندار فارس افزود: پروژه پتروشیمی‌های ۶ گانه استان هم چنین شرایطی دارد و سال‌هاست که بلاتکلیف مانده که یا باید برای همیشه این پروژه‌ها کنار گذاشته شوند و یا تعداد آنها محدود و اجرا شوند.

وقت مدیران در جلسات شورای برنامه‌ریزی گرفته نشود
استاندار فارس در خصوص نحوه اداره جلسه شورای برنامه‌ریزی و فاصله زمانی بین برگزاری جلسات این شورا گفت: اینکه در هر جلسه این شورا بخواهیم وقت ۶۰ مدیر ارشد استان را بگیریم در حالی که در زمان قابل توجهی از جلسه هیچگونه نیازی به حضور برخی مدیران نیست کار منطقی نیست.
ایمانیه افزود: مدیران می‌توانند فقط در همان زمانی که حضورشان در جلسه شورای برنامه‌ریزی نیاز است در جلسه حضور یابند.
وی اظهار داشت: البته متوجه قوانین و آیین نامه مربوط به چگونگی برگزاری جلسات شورای برنامه ریزی و حضور مدیران در جلسات هستم اما اگر بنا باشد همه مدیران چند ساعت در جلسه بنشینند در حالی که حضور برخی در تمام ساعات جلسه ضرورتی هم نداشته باشد منطقی به نظر نمی‌رسد.

مدیران تخصیص اعتبار بیشتر به استان در بودجه ۱۴۰۱ را با جدیت پیگیری کنند
استاندار فارس، بر لزوم پیگیری جدی اختصاص بودجه ۱۴۰۱ به استان از سوی مدیران تاکید کرد و گفت: الان تا یک ماه آینده فرصت طلایی است که نباید به روزهای پایانی موکول شود.
ایمانیه افزود: انتظار است که همه مدیران استان از طریق وزرا و روسای سازمان مربوطه خود بر اساس بودجه امسال یا سال گذشته و طرح ها و برنامه‌هایی که برای سال ۱۴۰۱ دارند مساله را پیگیری و به سرانجام برسانند.
او ادامه داد: مدیران به نوشتن نامه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و اینکه به فلان عدد نیاز داریم اکتفا نکنند و در مرکز نیز پیگیری موضوع باشند.

پیش از این، خردادماه ۱۴۰۰ اعلام شده بود بیش از سه هزار پروژه  استانی و ۱۶۰ پروژه ملی نیمه تمام در فارس در دست اجرا است.

در مناطق کمتر برخوردار پروژه های جدید کلید خواهد خورد
استاندار فارس همچنین در دیدار با محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران(ایدرو) با بیان اینکه مدیریت ارشد استان آمادگی کامل خود برای همکاری با ایدرو را اعلام می‌کند، اظهار کرد: موضوع توسعه صنعت در فارس به ویژه در صنایع تبدیلی، نفت و گاز و انرژی، پزشکی و... از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که می‌تواند موتور محرک استان در مسیری تازه باشد.
ایمانیه با اشاره به اینکه شعار دولت سیزدهم توجه به تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری است، عنوان کرد: بسیاری از مشکلات سیاسی اجتماعی و اقتصادی در پی بهبود شرایط اقتصادی رفع خواهد شد.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه برخی قوانین جاذبه لازم برای سرمایه گذاران را کمرنگ می‌کنند، خاطرنشان کرد: سایر کشورها به دنبال فرصت برای جذب سرمایه‌گذارانی هستند که قوانین دست و پاگیر و پیچیده سبب ناامیدی و فرار آنها می‌شود.
وی از معاون وزیر صمت خواست با همکاری وزارت نیرو تکمیل زیر ساخت ها از جمله آب و برق و گاز و رساندن این خدمات به مناطق ویژه و شهرک های صنعتی را در دستور کار قرار دهند.
استاندار فارس با بیان اینکه یکی از بهترین راه حل‌های توسعه صنعتی کشور تامین زیرساخت‌ها است، گفت: سرمایه‌گذار محلی را انتخاب می‌کند که دغدغه ای از نظر وجود زیرساخت ها نداشته باشد.
ایمانیه همچنین با اشاره به اینکه در بعضی مناطق کم برخوردار استان هیچ پروژه‌ صنعتی وجود ندارد ، عنوان کرد: اینکه بگوییم هدف تنها تکمیل پروژه های نیمه تمام است خلاف جهت اجرای عدالت برای این مناطق است بنابراین باید پروژه های جدیدی نیز در کنار پروژه‌های نیمه تمام تعریف شود که امیدواریم بتوانیم همکاری خوبی با ایدرو در این خصوص داشته باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha