۲۸۳ واحد کارگاهی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی راه‌اندازی شد

مشهد-ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: از کل قراردادهای منعقد شده با متقاضیان در زمین‌های کارگاهی شهرک‌های صنعتی استان تاکنون ۲۸۳ واحد کارگاهی به بهره‌برداری رسیده و برای چهار هزار و ۱۵۷ نفر شغل ایجاد شده است.

علی بهرامی‌زاده روز شنبه در آیین بهره برداری از چهار طرح صنعتی و چهار طرح عمرانی، با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در شهرکهای صنعتی توس و مشهد افزود: کل زمینهای کارگاهی واگذار شده تاکنون ۹.۶ هکتار در قالب انعقاد قرارداد برای ایجاد ۳۰۱ واحد کارگاهی و اشتغالزایی برای چهار هزار و ۱۰۰ نفر و اشتغال ایجاد شده به ازای هر هکتار زمین کارگاهی واگذار شده به طور متوسط ۴۵۰ نفر و به ازای هر واحد کارگاهی ۱۵ نفر بوده است.

وی اظهار داشت: قراردادهای منعقد شده برای ایجاد واحدهای کارگاهی مزبور مربوط به شهرکهای صنعتی تربت حیدریه۲، خیام، سبزوار، کاشمر، ماشین سازی و فناوری های برتر، کلات، توس و زاوین بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، توسعه واحدهای کارگاهی کوچک را از راهبردهای امسال سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برشمرد و گفت: تعهد امسال این شرکت ایجاد ۸۰ واحد کارگاهی است که از این تعداد تاکنون ۷۰ واحد به متقاضیان در شهرکهای صنعتی توس و کلات واگذار شده است.

بهرامی زاده با اشاره به بازگشت ۳۷ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید از ابتدای امسال تاکنون در خراسان رضوی گفت: امروز معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از واحد صنعتی (توس کام رس)، که در زمره واحدهای صنعتی دوباره احیا شده در شهرک صنعتی توس است، بازدید و آن را افتتاح کرد، این واحد تولید کننده مواد لبنی است که ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی آن هزینه و برای ۶۲ نفر شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به بهره برداری از چهار طرح عمرانی و واحد صنعتی در شهرکهای صنعتی توس و مشهد (کلات) با حضور معاون وزیر صمت، افزود: کانال آبهای سطحی در مراحل ۱ و ۲ شهرک صنعتی توس به طول ۶ کیلومتر با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال، شبکه روشنایی در مرحله چهار شهرک صنعتی توس به طول هفت کیلومتر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از طرحهای عمرانی بود که امروز به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: ۲ طرح عمرانی دیگر بهره برداری شده در شهرک صنعتی مشهد نیز شامل زیرسازی، روسازی، آسفالت و جدول‌گذاری معابر مرحله چهار این شهرک به گستره ۳۳ هزار مترمربع و جدول‌گذاری به طول ۱۱ کیلومتر، شبکه ۲۰ کیلوولت مرحله چهار این شهرک به طول ۱۴ کیلومتر با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: همچنین امروز از واحد صنعتی سلولزی با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۶۲ نفر، واحد صنعتی تولیدکننده سوسیس و کالباس با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای هشت نفر، واحد صنعتی تولیدکننده سازه سبک و گالوانیزه با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۷ نفر در شهرک صنعتی مشهد(کلات) بهره برداری شد.

۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۲۹ مورد شهرک صنعتی و ۲۱ مورد ناحیه صنعتی است، از مجموع این موارد، ۲۶ شهرک صنعتی و ۱۶ ناحیه صنعتی فعال و واگذاری زمین در آن در حال انجام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha