شهردار کنگاور معرفی شد

۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۱۸
کد خبر: 84539432
شهردار کنگاور معرفی شد

کرمانشاه – ایرنا - مراسم تکریم و معارفه شهردار کنگاور روز شنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار کنگاور در این آیین با تبریک انتصاب شهردار جدید کنگاور گفت: اولین نکته، این است که باید مزیت شهر کنگاور را شناسایی کنیم تا ببینیم مزیت این شهر چیست. در این شهر پتانسیل ها و ظرفیت های مهمی وجود دارد که باید آنها را شناسایی و معرفی کنیم.

«فرزاد الماسی» با بیان اینکه تاکنون شهری در خورشان مردم کنگاور ایجاد نشده است، تصریح کرد: اعضای شورای شهر بدون داشتن نگاه های حزبی و طایفه ای و با پشتیبانی از شهردار جدید کنگاور تلاش کنند شهری لایق مردم قدرشناس دیار تدین و تمدن داشته باشیم.

۷۰ درصد مراجعات فرمانداری مربوط به شهرداری است

او با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مراجعات به فرمانداری نارضایتی در حوزه شهری است، گفت: امیدواریم با خدمتگزاری شهردار جدید و بررسی مسایل و مشکلات شهری به صورت میدانی میزان نارضایتی کاهش یابد.

فرماندار کنگاور با بیان اینکه شهردار باید برنامه های کوتاه موقتی جهت تسکین آلام شهروندان از عدم خدمت‌رسانی مطلوب طی ماه‌های اخیر تدوین کند، اظهار داشت: جمع آوری پسماندها، نظافت، رفت و روب شهری به خصوص در محلات حاشیه نشین، لایروبی کانال ها و جداول شهری، دفع و هدایت آبهای سطحی، تسریع در برگزاری مناقصات شرکت های خدماتی، وصول مطالبات از اشخاص حقیقی و حقوقی، پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارکنان، جمع آوری سگ های بلاصاحب و مساعدت در راه اندازی گرمخانه باید از جمله برنامه های جدی شهردار جدید کنگاور باشد.

الماسی همچنین تاکید کرد: برنامه های بلندمدتی نیز باید مورد توجه شهردار قرار گیرد که می توان به تعریف پروژه های درآمدزا و پایدار، تعویض ماشین آلات فرسوده، آسفالت معابر و مبلمان شهری، احداث کمربندی ضلع شمالی شهر، احداث فاز دوم بوستان کوهستان و تعیین و تکلیف مخروبه های داخل شهر اشاره کرد.

تغییر چهره کنگاور به عنوان ورودی استان کرمانشاه نیازمند برنامه است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: تغییر و تحول مدیریتی امری مرسوم و رایج است و شهردار جدید کنگاور انتخاب شوراهای اسلامی این شهر است.

«سعید سلیم ساسانی» اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری باید با تعامل با استانداری و شهرستان امور را پیش ببرد و ارتباطات قوی داشته باشد.

او با بیان اینکه در کنگاور ۲ مشکل ساختار اداری و مالی وجود دارد، توضیح داد: در شهرداری این شهر مدیریت منابع انسانی و پرسنل صحیحی انجام نشده و همچنین مدیریت مالی نیز به نحو احسن انجام نشده که نیاز است با حمایت اعضای شورای شهر و شهردار این مشکلات مرتفع گردد.

سلیم ساسانی در ادامه افزود: تغییر چهره کنگاور به عنوان ورودی استان و ورودی منطقه غرب کشور نیازمند خدمات کوتاه مدت و توسعه ای بلند مدت است.

وی گفت: کنگاور سومین شهر بزرگ استان است که از نظر گردش مالی نیز به طور نسبی وضعیت مطلوبی دارد، ولی درآمد شهری مناسب نیست و این اعتماد در سایه تعامل بین شهروند و شهرداری شکل می گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه تاکید کرد: علاوه بر برنامه های روزانه و فصلی، برنامه بلند مدت یک ساله نیز بر اساس بودجه شهرداری لازم و ضروری است.

«علی مرادی» شهردار کنگاور نیز در این جلسه ضمن تشکر از اعتماد استاندار کرمانشاه، فرماندار و اعضای شورای شهر گفت: امیدوارم با تلاش و کوشش و برنامه ریزی که هفت نسخه آن در اختیار اعضای شورای شهر قرار گرفته بتوانم در جهت عملیاتی کردن برنامه ها گام بردارم.

در پایان با تقدیر از اکبری سرپرست شهرداری، علی مرادی به عنوان شهردار جدید کنگاور معرفی شد.

کنگاور با جمعیتی بالغ بر ۵۵ هزار نفر در مرکز این شهرستان ۸۰ هزار نفری قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha