۱۶۵ بیمار بدحال کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۱۶۵ بیمار بدحال کرونایی در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند.

دکتر محمد پهلوان روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۲۲ نفر از این تعداد در بخشهای مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۷ شهرستان این استان بستری هستند.

وی ادامه داد: تعداد کل بستری‌شدگان بیماران کرونایی در استان خراسان رضوی هم اکنون ۶۵۳ نفر هستند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دیروز (جمعه) تعداد بستری‌شدگان روزانه ناشی از کرونا در استان خراسان رضوی به ۱۵۸ نفر کاهش یافت که این تعداد روز پنجشنبه هفته گذشته ۲۱۸ نفر بود.

وی افزود: تاکنون افزون بر ۸۴ درصد گروه سنی ۱۲ سال به بالا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دز اول واکسن کرونا و ۵۹ درصد دز دوم آن را دریافت کرده‌اند.

دکتر پهلوان به پوشش فراگیر واکسیناسیون کرونا، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کنترل این ویروس تاکید کرد.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۲۷ هزار و ۲۶۹ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۰۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۲۷ هزار و ۹۱۸ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون پنج میلیون و ۶۷۰ هزار و ۶۵۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha