جاده پل زنگوله به بلده نور و راه ۱۵ روستای این مسیر بازگشایی شد

نوشهر - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور اعلام کرد: با تلاش نیروهای راهداری راه دسترسی جاده پل‌ زنگوله به بلده و ۱۵ روستای کوهستانی این مسیر بازگشایی شد.

بارش برف سنگین در بخش بلده که از چهارشنبه شب آغاز شد و تا روز جمعه ادامه داشت ارتفاع برف به نیم متر رسید که سبب مسدود شدن مسیر پل زنگوله به بلده شهرستان نور  و ۱۵ راه روستای در این مسیر از روز جمعه شد.

سلیمان ایزدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: عملیات برف روبی با تلاش سه اکیپ مجهز از نیروهای راهداری با فروکش کردن کولاک از بامداد امروز تا ظهر انجام شد.

وی ادامه داد: ۲ لودر، یک دستگاه نمک پاش و یک گریدر بیش از  ۲۰ کیلومتر جاده اصلی مسیر پل زنگوله به بلده و ۵۰ کیلومتر راه ۱۵ روستا  واقع شده در این مسیر برف روبی و نمک پاشی کردند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به برودت هوا در این مناطق و یخ زدگی راه ها از روز جمعه تاکنون بیش از ۶۰ تن نمک پاشی در مسیرهای اصلی و فرعی شهرستان انجام شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور با اعلام اینکه راه های اصلی و فرعی تمامی مسیرهای ارتباطی این منطقه به روی اهالی و مسافران باز است افزود: با توجه به مه گرفتگی و تردد کم در محور سخت‌گذر و کوهستانی رویان- سیاه سنگ به بلده به خاطر عوامل تهدید کننده نظیر ریزش کوه ، بهمن و نیز مه‌گرفتگی دایمی از فردا تا بهار آینده با هماهنگی دستگاه های ذیربط بر روی تردد وسائط نقلیه بسته می شود.

محور رویان به بلده به طول حدود ۷۵ کیلومتری پیوند دهنده ۲۱ روستا و شهرهای رویان و بلده است.بخش کوهستانی بلده نور با ۴۶ روستا و جمعیت ۱۲ هزار نفری دارای ۱۲۰ کیلومتر جاده اصلی و ۳۰۰ کیلومتر راه فرعی است.اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد.

شهرستان نور با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha