۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۱۸
کد خبر: 84538455
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیرخارجه اسپانیا دیدار با باقری را مثمرثمر خواند

لندن – ایرنا – معاون وزیر امور خارجه اسپانیا روز جمعه با انتشار پیامی در توئیتر، دیدارش با «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان را که به مادرید سفر کرده است، مثمرثمر خواند.

به گزارش ایرنا، «آنخلس مورنو» در این توئیت نوشته است: دیدار مثمرثمری را با همتای ایرانی‌ام برای تقویت روابط دوجانبه و گفت‌وگوهای سیاسی داشتم. دو طرف به گفته وی، پیرامون مسائل روابط دوجانبه، توافق هسته‌ای و مسائل منطقه‌ای از جمله اوضاع افغانستان گفت‌وگو کردند.

باقری صبح امروز در آخرین ایستگاه رایزنی‌های دیپلماتیک خود در اروپا وارد اسپانیا شد و هم اکنون سرگرم ملاقات با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا است که ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان طی سه روز گذشته در آلمان، فرانسه و انگلیس با همتایان و مقام‌های وزارت امور خارجه این سه کشور ملاقات کرده است. او این دیدارها را مشروح، صریح، جدی و سازنده ارزیابی کرده است.

باقری در جریان دیدار با همتای اسپانیایی‌اش پیرامون موضوعات گسترده‌ای از روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور گفتگو کرد. در این نشست طرفین همچنین از مواضع یکدیگر در خصوص تحولات آمریکای لاتین، غرب آسیا و افغانستان آگاه شدند و بر ضرورت گسترش تعامل و همکاری های دیپلماتیک در این خصوص تاکید کردند.

طبق برنامه اعلام شده باقری در پایان این سفر راهی تهران خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha