جاده‌های مازندران برفی و لغزنده است

ساری - ایرنا - پلیس راه مازندران اعلام کرد که هم اکنون باران در اکثر محورهای استان در حال باریدن است و مناطقی از محورهای هراز ، کندوان و سوادکوه نیز برفی و لغزنده است.

گزارش عصر روز جمعه پلیس راه مازندران حاکی است که هم اکنون باران در بیشتر محورهای استان در حال باریدن است و پدیده مه گرفتگی به خصوص در جاده های کوهستانی مشاهده می شود.

رییس پلیس راه مازندران هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، وضعیت تردد خودروها در محور مواصلاتی و کوهستانی هراز را از هر دو سمت شمال به جنوب به دلیل مسدود بودن محور کندوان ،نیمه سنگین توصیف کرد و گفت :اگرچه به دلیل ریزش کوه  گل و لای ناشی از سیلاب محور کندوان مسدود است اما بارش باران در این محور در اغلب محدوده ها ادامه دارد ولی از پل زنگوله تا تونل کندوان علاوه بر مه گرفتگی ، برف نیز در حال باریدن است .

یدالله جهان تاب افزود : در محور هراز نیز از خروجی شهر آمل تا امامزاده لهاش بارندگی ادامه دارد و جاده در این محدود لغزنده است و از پلور تا امامزاده هاشم نیز برف در حال باریدن است.

رئیس پلیس راه مازندران  با بیان این که بار ترافیکی کندوان به هراز منتقل شده است و این محور با ترافیک سنگینی مواجه است ، از مردم خواست تا ضمن به همراه داشتن نجهیزات زمستانی از تردد غیر ضروری نیز خود داری کنند.

جهان تاب با بیان اینکه بارش باران از شهر قائمشهر تا پل ورسک در محور سوادکوه به صورت پراکنده در حال باریدن است، گفت : شرایط جوی در منطقه گدوک نیز علاوه بر مه گرفتگی غلیظ با بارش برف همراه است.

وی وضعیت جاده کوهستانی کیاسر را هم بارانی توصیف کرد و افزود که در مناطق جلگه ای و ساحلی هم بارش باران جریان دارد.

استان مازندران دارای ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی است که بیش از سه هزار کیلومتر از آن را محورهای مواصلاتی کوهستانی تشکیل می دهد.

طبق اعلام هواشناسی مازندران بیشترین میزان بارش برف ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون را بین ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر مربوط به گرسماسر در ارتفاعات رامسر ،در محور کندوان نیز بین ۱۰ تا ۳۰، محور هراز بین پنج تا ۱۵،  گردنه گدوک در محور سوادکوه حدود دو سانتی متر برف بارید و در محور کیاسر محدوده تلمادره تا سه راهی فولادمحله نیز بارش برف از ساعتی قبل آغاز شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha