۴۰۰ میلی‌متر باران در رامسر بارید

۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۲۳
کد خبر: 84538139
۴۰۰ میلی‌متر باران در رامسر بارید

ساری - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران، بیشترین میزان بارندگی ثبت شده در مناطق مختلف استان از چهارشنبه شب تا صبج روز جاری را با ۴۰۰ میلی‌متر در روستای میانلات رامسر ذکر کرد و گفت که این میزان بیشتر از مجموع بارش بارانی است که در سال گذشته در استان به ثبت رسید.

احمد اسدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این سامانه بارشی مناطق غربی مازندران را بیشتر از سایر مناطق تحت تاثیر قرار داده است، افزود: همچنین در طی این مدت، در گالش محلهِ رامسر ۳۴۳، سنگ پشتهِ ۳۰۰، فرودگاه ۲۹۲ و سرلیماک رامسر نیز ۲۷۴ میلی متر باران بارید.

وی اظهار داشت: پس از شهرستان رامسر، بیشترین میزان بارش باران در طی ۲۴ ساعت گذشته در منطقه خشکدارانِ نشتارود با ۲۰۹ و تنکابن با ۱۷۶ میلی متر به ثبت رسبده است.

وی افزود: کمترین میزان بارش باران نیز در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون با ۲۱ میلی متر در شهرستان های کلاردشت و بابلسر به ثبت رسید.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران، بیشترین میزان بارش برف ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون را بین ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر مربوط به گرسماسر در ارتفاعات رامسر عنوان کرد و گفت: همچنین در محور کندوان نیز بین ۱۰ تا ۳۰، محور هراز بین پنج تا ۱۵،  گردنه گدوک در محور سوادکوه حدود دو سانتی متر برف بارید و در محور کیاسر محدوده تلمادره تا سه راهی فولادمحله نیز بارش برف از ساعتی قبل آغاز شده است.

اسدی، شرایط جوی مازندران در روز جاری را ابری با احتمال بارش پراکنده باران و برف و به تدریج با کاهش ناپایداری و از اواخر روز ابری پیش بینی کرد.

وی افزود: هوای مازندران در روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده  نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما و گاهی با افزایش ابر پیش بینی می شود.

جدول داده های آماری هواشناسی مازندران نشان می دهد که ایزدشهر نور امروز با ۱۵.۸ و سیاه بیشه نیز با ۶.۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای مازندران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته دو درجه کاهش نشان می دهد.

جدول پیش بینی ۱۲ ساعته دریایی هواشناسی مازندران وضعبت دربای خزر از ساعت ۲۰ امشب تا ساعت هشت صبح روز یکشنبه هفته آینده را همراه با موج کوتاه و باد متوسط پیش بینی کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha