۹۰ درصد درآمد استان کرمانشاه از مالیات تامین می شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی کشوراستان کرمانشاه، با اشاره به حل و فصل بسیاری از پرونده های مالیاتی استان در مدت کوتاه گفت: ۹۰ درصد از منابع درآمدی استان کرمانشاه از محل مالیات تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  "عزیزالله عباس پور" روز پنجشنبه در جلسه موانع زدایی استان با حضور معاون پارلمانی وزارت امور اقتصاد و دارایی با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه که سرسرای این اداره کل برگزار شد، خواستار بخشودگی جرایم ماده ۹۷ بنگاه های تولیدی استان کرمانشاه شد.

او همچنین در راستای شفافیت سازی و جلوگیری از فرار مالیاتی خواستار راه اندازی سامانه ها و صندوق های مکانیزم شده در فروشگاه ها و واحدهای اقتصادی شد.

عباس پور در ادامه گفت: نهادهای نظارتی در راستای اجرای دقیق دستورالعمل ها و قوانین و مقرارات که خود عامل اصلی موانع زدایی تولید و رونق اقتصادی هستند، حل و فصل بیشتر پرونده ها را با کندی مواجه کرده در حالی که اگر نهاد نظارتی هم توجه به مشکلات مردم داشته باشد، بسیاری زیادی از این پرونده ها در خود استان حل می شود.

 وی همچنین گفت: مالیات شرکت نفت و گاز و همچنین زمزم در حالی در کرمانشاه هستند اما مالیات به تهران و ایلام پرداخت می کنند و این باید اصلاح شود.

اموال تملیکی استان رتبه برتر کشور کسب کرده است

مدیرکل اموال تملیکی استان کرمانشاه نیز در جلسه گفت: این اداره کل در راستای حل دغدغه های رییس جمهور و رئیس قوه قضاییه مبنی بر ساماندهی پرونده های قاچاق که باعث تضییع حقوق دولت و مردم شده گفت: اکثر پرونده های استان را حل و فصل کرده ایم و کمتر از سه درصد یعنی کمتر از ۱۰ پرونده آنها باقی مانده است.

اردشیر رستمی در ادامه میانگین تعیین تکلیف کالاها و ساماندهی پرونده تملیکی کشور را ۸۸ درصد اعلام کرد و افزود: در حالی این امر در کرمانشاه کمتر از سه درصد است و تا یک ماه همه پرونده قاچاق استان با کمک دادگستری خاتمه خواهد یافت.

او گفت: مجموعه اقدام های اداره کل اموال تملیکی استان در مدت کوتاه باعث شد رتبه ۱۸ کرمانشاه در کشور به رتبه برتر برسد و مورد تقدیر قرار بگیرد.

بیمه ایران توان صدور مجوز به ۲۰۰ متقاضی را دارد

مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به خدمات فراوان این بیمه در طول ایام کرونا به مبتلایان و بیماران، زلزله زدگان، حوادث سیل و آتش سوزی، گفت: بیمه ایران از سال ۹۸ تاکنون بیش از ۱۶۱ اشتغال در استان ایجاد کرده و توان جذب ۲۰۰ نفر دیگر را با اعطای مجوز دفتر بیمه در بنگاه های اقتصادی و سطح استان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha