همگرایی؛ کلیدواژه توسعه مازندران در مراسم معارفه استاندار

ساری – ایرنا – مراسم تکریم استاندار سابق و معارفه استاندار جدید مازندران یک کلیدواژه مشترک در اظهارات همه سخنرانان داشت و آن هم تمرکز بر همگرایی در مازندران برای بهره‌وری از ظرفیت‌های انسانی و اقتصادی این استان بود.

به گزارش ایرنا، بیست‌وچهارمین استاندار مازندران صبح امروز با حضور وزیر کشور، نمایندگان مردم استان در مجلس و بسیباری از مدیران کشوری و چهره‌های ارشد نظامی مازندران در سالن الغدیر سپاه کربلای در ساری  برگزار شد و سید محمود حسینی‌پور با دریافت حکم استانداری از احمد وحیدی وزیر کشور رسما کار خود به عنوان استاندار جدید آغاز کرد.

این مراسم چند سخنران داشت که برآیند اظهارات همه آن‌ها یک نکته مشترک و برجسته را نشان می‌دهد. در سخنان همه افرادی که در جایگاه حضور یافتند و دقایقی سخنرانی کردند، ضرورت افزایش همگرایی در مازندران برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های اقتصادی این استان مورد تأکید قرار گرفت. حتی در بخش‌هایی که به ضعف‌ها و عقب‌ماندگی‌های مازندران اشاره می‌شد نیز نکته محوری و عامل اصلی این عقب‌ماندگی‌ها وجود برخی بخشی‌نگری‌ها و واگرایی‌ها در استان بیان می‌شد. بر همین اساس نیز مسئولان مازندران و حتی وزیر کشور در مراسم امروز بارها بر ضرورت همگرایی در مازندران و به کارگیری تمام توان اجتماعی و مدیریتی برای کمک به استاندار جدید به منظور تحقق توسعه مازندران تأکید کردند.

افزایش اعتماد و سرمایه اجتماعی

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران که به عنوان میزبان و نخستین سخنران این مراسم دقایقی در جایگاه قرار گرفت نیز بر همین موضوع اشاره کرد و گفت: اگر امروز در حوزه‌های زیرساختی شاهد آغاز یک تحول در استان هستیم و حتی برخی کارهای بزرگ آغاز و بعضی هم انجام شد، ناشی از تأکید ویژه بر همگرایی در مازندران طی دوره اخیر استانداری این استان است. چون اعتقاد این مجموعه مدیریتی این بود که اگر به سرمایه‌های موجود نگاه دقیق داشته باشیم به بهره‌وری در استفاده از فرصت‌ها می‌رسیم و بهره‌وری به عنوان یکی از معیارهای توسعه می‌تواند رضایت عمومی در جامعه ایجاد کند.

حسین حسن‌نژاد افزود: نگاه ما در حوزه اجتماعی و سیاسی این بود که مبنای توسعه استان، توسعه اجتماعی و ظرفیت مهم استان منابع انسانی است. اطمینان دارم استاندار جدید نیز با این نگاه کمک می‌کند برنامه‌های دولت سبزدهم پیش برود.

وی اظهار کرد: در حوزه اجتماعی تمرکز بر این بود که با ایجاد یک نگاه واحد یا اتفاق نظر جمعی گام‌های اساسی برداشته شود. تلاش شد تا نسبت به توسعه استان گفتمان واحد داشته باشیم و با تعامل بین همه دستگاه‌ها هزینه توسعه کاهش یابد.

همگرایی؛ کلیدواژه توسعه مازندران در مراسم معارفه استاندار

معاون سیاسی امنیتی استاندرای مازندران تصریح کرد: تمرکز بر همگرایی در استان و جلب مشارکت اجتماعی سبب شد که در این استان طی چند سال اخیر نه تنها ریزش اجتماعی نداشته باشیم، بلکه افزایش داشتیم.

 امروز در روستاهای مازندران بیش از دو هزار ۵۰۰ سمن فعال داریم که در کنار مدیران رده‌های مختلف جامعه به توسعه استان کمک می‌کنند. در دو حادثه سیل استان و به ویژه در دوران کرونا مازندران نشان داد که چقدر در جلب مشارکت اجتماعی به عنوان یک سرمایه مهم برای توسعه‌یافتگی موفق بود. این روند حاصل رویکرد در زمینه نهادسازی برای فعالیت‌های اجتماعی در مازندران است.

حسن‌نزاد خاطرنشان کرد: زمانی که آقای حسین‌زادگان استانداری مازندران را پذیرفت تلاش کرد با بازتعریفی در متغیرهای عمومی و اجتماعی تعریف جدیدی از تعامل و همگرایی در استان برای همه حوزه‌ها ارائه دهد. با همین نگاه نیز پای کار بودن و پاسخگو بودن مدیران را به دلیل این که رضایت عمومی ایجاد می‌کند مورد توجه قرار داد. البته در دوره بسیار سختی که به دلیل کرونا و تشدید تحریم‌ها داشتیم بخش عمده‌ای از کارها ممکن است تحت‌الشعاع قرار گرفته باشد. اما قطعا زحمات و تلاش‌های ایشان در تاریخ مازندران همانند سایر خدمات استانداران ثبت و ضبط می‌شود.

حسن‌نژاد ضمن خیر مقدم به استاندار جدید، خاطرنشان کرد: اطمینان دارم استاندار جدید با توجه به اشرافیت و نگاه فرابخشی می‌تواند منشاء تحول پایدار و توسعه ماندگار استان باشد. امیدوارم همه ما در کنار مجموعه مدیریتی جدید طی چهار سال آینده با تمرکز بر افزایش انسجام اجتماعی بین همه بخش‌های جامعه مازندران در شاخص‌های مختلف شاهد تسریع در روند توسعه استان باشیم.

توسعه با استفاده از منابع انسانی

دبیر مجمع نمایندگان مازندران نیز در این مراسم به نمایندگی از نمایندگان استان سخنرانی کرد و در بخشی از سخنان خود گفت: امیدواریم در فصل جدید مدیریتی استان از منابع انسانی استان بیشتر و بهتر استفاده شود. همچنین از دولت انتظار داریم که از توان مدیران مازندرانی که این دوره سهمی در کابینه ندارند، در سطح مدیران میانی کشور استفاده شود.

غلامرضا شریعتی به ویژگی‌های مهم اقتصادی مازندران اشاره کرد و افزود: یکی از نیازهای ضروری استان تولید ثروت است. مازندران از نظر اقتصادی ظرفیت این را دارد که کشور را اداره کند. اما خلق ثروت باید با تولید انجام شود. مازندران استانی با قابلیت‌های بالای کشاورزی است. اما در مهار آب جایگاه خوبی نداریم. طی سال‌های اخیر که کم‌بارشی و خشکسالی داشتیم نیاز به زیرساخت‌های مهار آب در مازندران که قطب کشاورزی ایران است بیشتر احساس شد. در حالی که بهترین راه تحقق اقتصاد مقاومتی در استانی مانند مازندران رونق کشاورزی است.

همگرایی؛ کلیدواژه توسعه مازندران در مراسم معارفه استاندار

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه خاطرنشان کرد: پروژه‌های آبی مازندران برای تکمیل ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. این مبلغ فقط در یک دوره کشت مجدد برنج برمی‌گردد. فقط با واردات برنج بخش زیادی از ارز را از کشور خارج می‌کنیم.

وی با اشاره به دوره فعالیت حسین‌زادگان به عنوان استاندار اظهار کرد: از آقای حسین‌زادگان سپاسگزارم و شهادت می‌دهم جز تلاش و کار شبانه‌روزی از ایشان چیزی سراغ نداریم. با همت ایشان طرح‌های بزرگی در استان آغاز شد. از هیئت دولت و وزیر کشور نیز سپاسگزاریم که استانداری بومی، ایثارگر، متعهد و توانمند با پیشینه مدیریتی موفق را برای مازندران انتخاب کردند. امیدواریم که در کنار هم بتوانیم گام‌های مثبتی برای توسعه مازندران برداریم.

احمد حسین‌زادگان که امروز کرسی استانداری مازندران را به حسینی‌پور تحویل داد از هفتم آبان ۱۳۹۷ پس از انتصاب محمد اسلامی استاندار اسبق مازندران به عنوان سرپرست وزارت راه و شهرسازی سرپرستی این استانداری را تحویل گرفت و یک ماه بعد یعنی از هفتم آذر ۱۳۹۷ رسما به عنوان استاندار مازندران معرفی شد و بیش از ۳۵ ماه در این مسئولیت خدمت کرد.

حسینی‌پور روز یکشنبه ۱۶ آبان در جلسه هیئت دولت به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به عنوان استاندار مازندران در دولت سیزدهم معرفی شد. استاندار جدید مازندران متولد ۱۳۴۷ و اصالتا اهل بلده شهرستان نور است. وی با مدرک کارشناسی علوم سیاسی و کارشناسی ارشد حقوق عمومی در مسئولیت‌های مختلف ملی مانند ریاست مرکز پیگیری‌های ویژه دادستانی کل کشور، دستیار ویژه و دبیر شورای راهبردی سازمان بازرسی کل کشور، رئیس هیأت تخلفات اداری دیوان محاسبات کشور و دبیری شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی کشور حضور داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha