۱۱۷ واحد صنعتی و خدماتی مشهد به چرخه تولید بازگشت

مشهد- ایرنا- سرپرست فرمانداری مشهد گفت: ۱۱۷ واحد راکد تولیدی و خدماتی طی سال گذشته در این شهرستان به چرخه تولید بازگشته است.

سید حمید موسوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از  این تعداد، ۲۶ واحد تولیدی کشاورزی و دامپروری و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی،۶۵ واحد صنعتی و معدنی و همچنین ۲۶ واحد خدماتی راکد به چرخه تولید و ارائه خدمت برگشته و احیا شدند.

وی بدون ارائه آماری از واحدهای صنعتی و معدنی راکد و غیر فعال شهرستان مشهد ادامه داد: هنوز هم تعدادی از واحدهای صنعتی و معدنی در سطح شهرستان راکد و غیر فعال است که رفع مشکلات آنها در دست پیگیری است.

سرپرست فرمانداری مشهد گفت: عدم توانایی تامین نقدینگی، لزوم مهلت دهی برای بازپرداخت تسهیلات بانکی ماخوذه، بدهی روزافزون به شبکه بانکی، مشکلات مالیاتی و بدهی‌های مربوط به آن و همچنین مشکلات مرتبط با بیمه تامین اجتماعی مهمترین مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی راکد برای فعالیت دوباره است.

موسوی افزود: علاوه بر اینها نوسان شدید نرخ ارز، عدم توانایی در به روزرسانی ماشین آلات، استهلاک بالای خطوط تولید، اثرات تحریمهای ظالمانه چند سال اخیر و البته نیاز به سرمایه در گردش را نیز باید به فهرست مشکلات واحدهای راکد شهرستان افزود.

بر اساس اعلام فرمانداری مشهد تاکنون ادارات مرتبط، گزارشی از احیای واحدهای تولیدی و خدماتی شهرستان طی ۶ ماهه نخست امسال ارائه نکرده اند.

شهرستان مشهد چهار هزار و ۴۳۸ واحد صنعتی و معدنی دارد که سه هزار و ۷۵۹ واحد از این تعداد در بخش صنعت، ۵۱۰ واحد در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی و ۱۶۹ واحد نیز در بخش معدن فعالیت می کنند.  

این شهرستان با سه و نیم میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومتر مربع مساحت شامل سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستاست.

کلانشهر مشهد نیز با ۳۵۰ کیلومتر مربع مساحت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد و ۱۲۸ روستا نیز در حریم شهر مشهد وجود دارد.

یک سوم جمعیت کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد در مناطق حاشیه‌ای آن سکونت دارند و ظرف ۵۰ سال اخیر ۸۰ سکونتگاه روستایی وارد محدوده شهری مشهد شده‌ است.

هم اکنون ۵۱.۲ درصد جمعیت استان خراسان رضوی در شهرستان مشهد سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha