نایب رییس بدمینتون: آقایی تنها شانس ما برای حضور در المپیک پاریس نیست

تهان- ایرنا- نایب رییس زنان فدراسیون بدمینتون، گفت: ثریا آقایی تنها شانس ما برای حضور در المپیک نیست بلکه نسیم صفایی و چند بازیکن دیگر هم هستند که این شانس را با شرکت در تورنمنت‌های بین‌المللی می‌توانند فراهم کنند.

فریبا مددی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا از سال گذشته فراخوان استعدادیابی را به صورت منطقه‌ای در کل کشور دادیم. در این مناطق از رده سنی زیر ۱۱، ۱۵ و ۱۷ سال بدمینتون‌بازان مستعد را انتخاب شد که از هر منطقه ۲ نفر را معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۰ نفر با این برنامه استعدادیابی به ما معرفی شدند، گفت: قرار بود جشنواره سراسری را در رده سنی زیر ۱۵ و ۱۷ سال به میزبانی استان مرکزی و زیر ۱۱ و ۱۳ سال به میزبانی تهران در شهریور ماه برگزار کنیم اما این جشنواره به دلیل کرونا به تعویق افتاد.

نایب رییس زنان فدراسیون بدمینتون اضافه کرد: این جشنواره بزودی برگزار می‌شود و نفرات برتر را برای رده جوانان و بزرگسالان انتخاب می‌کنیم تا در مسابقات بین‌المللی جام فجر بتوانند شرکت کنند.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته مسابقات بین‌المللی جام فجر بزرگسالان را برگزار می‌کردیم و تنها یک سال مسابقات جوانان و بزرگسالان به صورت مجزا در ۲ استان برگزار شد. در بخش جوانان سه یا چهار کشور شرکت کردند اما امسال هم مجوز آن را دریافت کردیم و مسابقات بین‌المللی جام فجر جوانان و بزرگسالان را در شیراز برگزار می‌کنیم.

مددی خاطرنشان کرد: اکنون لیگ برتر بدمینتون در حال برگزاری است و پس از آن تا اوایل آذرماه انتخابی جوانان و بزرگسالان را برای حضور در جام بین‌المللی فجر برپا خواهیم کرد و اردوهای تیم ملی هم از بهمن آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که ایا شانسی برای حضور در المپیک بعدی داریم، گفت: تنها ثریا آقایی شانس ما برای حضور در المپیک نیست بلکه نسیم صفایی و چند بازیکن دیگر هم هستند که این شانس با شرکت بدمینتون بازان در تورنمنت‌های بین‌المللی فراهم می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha