امارات خواهان میزبانی کنفرانس آب و هوایی در سال ۲۰۲۳ شد

تهران - ایرنا - حاکم دبی و نخست وزیر امارات گفته که کشورش درخواست میزبانی کنفرانس آب و هوایی (COP۲۸) که در سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود را ارائه کرده است.

به گزارش ایرنا، «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم» روز چهارشنبه در توئیتی اعلام کرد: امارات درخواست میزبانی کنفرانس «COP۲۸ » در سال ۲۰۲۳ را ارائه کرده است. اجلاس «کوپ» بزرگترین اجلاس جهانی آب و هوایی و محیطی زیست است که در آن سران کشورها و دولت‌ها مختلف حضور می یابند و درباره مسائل مرتبط را مورد بررسی قرار می دهند.

او گفته که بسیاری از کشورها از این درخواست ابوظبی حمایت کرده اند.

شیخ محمد بن ‌راشد افزود: ما مشتاقانه در انتظار اعلام انتخاب کشور میزبان تا دو روز آینده هستیم. امارات در صورتی که برنده میزبانی شود، آماده برگزاری این رویداد جهانی خواهد شد.

اجلاس آب و هوایی «COP ۲۶» گلاسکو به میزبانی اسکاتلند از ۱۰ تا ۲۱ آبان با حضور شماری از رهبران جهان، کارشناسان امور زیست محیطی و  فعالان حامی مقابله با چالش های مربوط به تغییرات آب و هوایی در حال برگزاری است.

«شیخ محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی با حمایت از پیشنهاد نخست وزیر امارات گفت: ما آماده میزبانی COP28 بزرگترین کنفرانس و گردهمایی بین‌المللی برای یافتن راه‌حل هایی برای چالش های آب و هوایی هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha