عملیات لوله‌گذاری شبکه گازرسانی به کجور با هزار میلیارد ریال آغاز شد

نوشهر-ایرنا - سرپرست شرکت گاز مازندران ازاختصاص هزار میلیارد ریال برای لوله گذاری شبکه گاز رسانی به بخش کجور نوشهر خبر داد و گفت: طبق برنامه عملیات لوله گذاری گاز به این بخش کوهستانی در کمتر از دو سال به اتمام می رسد.

مقدم بیگلریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود:  عملیات لوله گذاری برای گاز رسانی به این بخش ییلاقی و سردسیر  از نقاط سه راهی ونوش تا کجور به طول حدود ۷۰ کیلومتر ، شهر پول تا دو آب به طول ۳۱ کیلومتر و دوآب تا شهرک صنعتی مرزن آباد به طول شش کیلومتر  است.

وی با توضیح این که مشکلات اجرای این طرح در بخش لوله گذاری در حریم راه و یا مقولات زیست محیطی و منابع طبیعی نیز با همکاری مسئولان ادارات مرتبط برطرف شده است  ، بیان داشت: در اجرای این طرح  هفت پیمانکار مشغول به کار می شوند.

سرپرست شرکت گاز مازندران گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه ،به طور یقین عملیات لوله گذاری در فصل سرد سال تحت تاثیر قرار می گیرد ، اما طبق برنامه ریزی و انتخاب پیمانکاران قوی ۲ نقطه شهری و ۶۴ نقطه روستایی این بخش از این طرح برخوردار می شوند.

بیگلریان روش گاز رسانی فعلی به مردم این بخش را پر هزینه و سنگین دانست و بیان داشت: از سه سال گذشته  تامین گاز شهروندان این بخش هر روز به طور متوسط  با چهار دستگاه تریلی گاز سی ان جی به شکل کپسول از چالوس پس از طی مسافت حدود ۷۰ کیلومتری جاده کوهستانی  به ایستگاه های تقلیل فشار در شهرهای پول و کجور انتقال داده  و پس از کاهش فشار گاز وارد شبکه گاز شهری می شود.

وی با ذکر یان نکته که هزینه انتقال هر مترمکعب گاز از طریق لوله به شبکه برای  هر مشترک شهری در مازندران دو هزار ریال است ، ادامه داد: در حال حاضر انتقال هر مترمکعب گاز به بخش کجور به غیر از هزینه حمل و نقل ،۲۰ هزار ریال  شرکت هزینه دارد.

سرپرست شرکت گاز مازندران همچنین گفت: در سه سال اخیر برای این که تریلی های حمل گاز در محور کوهستانی و رانشی بخش کجور دچار مشکل نشوند  ،سه دستگاه لودر ، بلدوزر

و بیل مکانیکی نیز در  طول سال در این منطقه آماده باش هستند.

وی گفت: شرکت ملی گاز همسو با شعار محرومیت زدایی و تحقق عدالت دولت سیزدهم ،اجرای این طرح  را مورد تاکید قرار داده  است و همسو با یان رویکرد  اعتبار آن نیز از محل اعتبارات ملی اختصاص داده شده است.

بیگلریان وضغیت گاز رسانی به روستاهای واجد شرایط گاز رسانی در مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون به ۲ هزار و ۴۴۷ روستای استان گازرسانی شده است و ۵۲۳ روستای دیگر استان هم واجد شرایط گازرسانی هستند که تمامی آنها تا پایان سال ۱۴۰۱ به شبکه گازسراسری وصل می‌شوند.

وی گفت: وی طبق برنامه اوایل سال آینده مشعل گاز تمامی روستاهای ییلاقی و کوهپایه ای شهرستان های ساری و میاندرود و تا پایان سال نیز روستاهای هزار جریب نکا و بهشهر روشن خواهد شد.

بیگلری طولانی شدن صدور مجوز برای اجرای طرح های گاز رسانی در روستاهای ییلاقی و کوهستانی مازندران را از دغدغه های جدی دانست و خواستار همکاری دستگاه های اجرایی از جمله منابع طبیعی ، راه و شهر سازی و  راهداری و حمل و نقل شده است.

طبق اعلام رسمی شرکت گاز مازندران در حال حاضر ۶۲۵ هزار خانوار شهری استان برابر با ۹۹.۹ درصد و ۴۳۵ هزار خانوار روستایی معادل ۹۵درصد به شبکه گاز سراسری وصل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha