خدمات قهرمان ملی بوسنی و هرزگوین فراموش نخواهد شد

تهران- ایرنا- دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از حسن چنگیچ رئیس شورای عالی مجلس جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین به عنوان قهرمان ملی یاد کرد که تلاش‌های خالصانه وی در تاریخ آن سرزمین به یادگار خواهد ماند.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حجت الاسلام حمید شهریاری روز سه شنبه با صدور پیامی با تسلیت درگذشت حسن چنگیچ رئیس شورای عالی مجلس جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین خطاب به حسین افندی کاوازوویچ رئیس العلما و رئیس جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین نوشت: تلاش‫ ها و خدمات خالصانه استاد حسن چنگیچ به عنوان قهرمان ملی در تاریخ آن سرزمین به یادگار خواهد ماند.

وی افزود: خبر درگذشت مجاهد راه خدا، حامی مستضعفان و محرومان و مبارز خستگی‌ناپذیر مرحوم مغفور استاد حسن چنگیچ (رحمه الله علیه) موجب تاسف و تأثر عمیق اینجانب شد.  آن مرد با اخلاص و جهادگر ارزشمند، عمر بابرکت خود را در راه دفاع از آرمان ‫های مقدس مکتب اسلام و حمایت از مردمی سپری کرد که هیچ پناهی جز خدا و هیچ خواسته‌ای جز آزادی و آزادگی نداشتند.

 حسن چنگیچ معاون سابق وزیر دفاع بوسنی، رئیس شورای عالی مجلس جامعه اسلامی بوسنی، رئیس ستاد جمع‌آوری کمک‌های خارجی، نقدی، نظامی و بشردوستانه در دوران جنگ بوسنی و از هم‌پیمانان جمهوری اسلامی ایران بود که یکشنبه (۱۶ آبان) در ۶۴ سالگی دار فانی را وداع گفت. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha