۲۰ درصد کلاس‌های درس گلستان غیرمقاوم‌ است

۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۰۶
کد خبر: 84534095
۲۰ درصد کلاس‌های درس گلستان غیرمقاوم‌ است

گرگان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به تحصیل بیش از ۳۸۵ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه این استان گفت که براساس شاخص‌های استاندارد، ۲۰ درصد کلاس‌های درس گلستان نیازمند بازسازی است.

احسان گوهری‌راد روز دوشنبه در بیست و سومین جشنواره ملی و استانی خیرین مدرسه‌ساز گلستان در گرگان با اشاره به ساخت سالانه ۱۵۰ کلاس درس در استان اظهار داشت: از مجموع ۱۳ هزار و ۲۰۰ کلاس درس استان ۲ هزار و ۶۴۰ کلاس در ۵۰۰ مدرسه نیازمند بازسازی است.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه گلستان هم در این مراسم گفت: تاکنون هفت هزار و ۲۰۰ کلاس درس در استان ساخته شده که ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس از محل مشارکت‌های خیرین بود.

یاسر لیوانی خاطرنشان کرد: بطور میانگین مشارکت خیرین در استان ۳۰ درصد است.

وی عنوان کرد: از سال ۹۶ میزان مشارکت خیرین و بخش دولتی در شهرها به صورت ۵۰ درصد و در روستاها به ترتیب ۳۰ درصد با مشارکت خیرین و ۷۰ درصد اعتبارات دولتی است.

وی یادآور شد: ۷۰ درصد کلاس‌هایی که تاکنون تحویل آموزش و پرورش شده، به صورت مشارکتی بوده است.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۵ کلاس درس در استان تحویل آموزش و پرورش شده که ۸۴ کلاس به صورت مشارکتی احداث گردید.

لیوانی با اشاره به ۶۰۰ کلاس درس در دست احداث در گلستان، بیان کرد: تا پایان سال هم حدود ۱۳۰ کلاس درس در استان ساخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته مشارکت بخش دولتی برای احداث ۲۶۰ کلاس درس در گلستان ۲ هزار میلیارد ریال و در سال جاری برای ۱۱۵ کلاس تاکنون هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود.

وی اضافه کرد: تعهد خیرین در سال جاری با ۵۰ درصد رشد از ۴۵۲ میلیارد ریال سال گذشته به ۶۷۷ میلیارد ریال رسیده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha