۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84533457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افراد کمی حاضر به تغییر سبک عادی زندگی برای نجات زمین هستند

تهران-ایرنا- نتایج نظرسنجی از ۱۰ کشور جهان نشان می دهد که افراد بیشتر برای اموری که به عادت تبدیل شده اولویت قائل هستند و تعداد افراد کمی حاضر هستند سبک عادی زندگی خود را برای کمک به نجات زمین تغییر دهند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه گاردین نوشت: نتایج این نظرسنجی بین المللی نشان داده که زنگ هشدار درباره بحران آب و هوایی برای شهروندان کشورهای جهان به صدا در آمده است اما مردم عمدتا بر این باورند که بیش از هر کس دیگری از جمله دولت هایشان برای حفظ و حراست از کره خاکی تلاش می کنند و تعداد انگشت شماری حاضر هستند تغییراتی اساسی در سبک زندگی خود ایجاد کنند.

این نظرسنجی که از جمله کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان انجام شده نشان می دهد که آگاهی گسترده از اهمیت بحران آب و هوایی باید با آگاهی از نحوه اقدام کردن برای جلوگیری از چنین بحرانی توام شود.

این نظرسنجی در اواخر سپتامبر(مهر)  انجام و نتایج آن همزمان اجلاس آب و هوایی گلاسکو(Cop۲۶) منتشر شده است.

این نتایج نشان داد: ۶۲ درصد از مردم بحران آب و هوایی را مهم ترین چالش محیط زیستی جهان قلمداد می کنند. ۳۹ درصد آلودگی هوا، ۳۸ درصد زباله ها و ۳۶ درصد بیماری های جدید را مهم ترین چالش محیط زیست توصیف کردند.

وقتی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی درباره اقدامات انفرادی شان برای حفظ محیط زیست سوال شد افراد خود را بیش از دولت ها، شرکت های تجاری و رسانه ها متعهد به حفظ محیط زیست عنوان کردند.

۳۶ درصد گفتند بشدت نسبت به این موضوع احساس تعهد می کنند، ۲۱ درصد براحساس تعهد رسانه ها نسبت به حفظ کره زمین و ۱۹ درصد بر نقش دولت های محلی در این زمینه تاکید کردند.

۷۶ درصد از شهروندان ۱۰ کشوری که در آنها نظرسنجی انجام شده گفتند با وضع قوانین و مقررات شدیدتر محیط زیستی موافق هستند اما تقریبا ۴۶ درصد گفتند که احساس می کنند نیازی نیست که آنها عادت های شخصی خود را تغییر دهند.

این نتایج نشان داد که تنها ۵۱ درصد گفتند قطعا می توانند به صورت انفرادی برای جلوگیری از وخامت بحران آب و هوایی اقدام کنند و ۵۶ درصد از شهروندان در سنگاپور و لهستان و ۴۴ درصد از مردم در آلمان و ۳۷ درصد از افراد در هلند همین نظر را داشتند.

۶۰ درصد از شرکت کنندگان بر این باور بودند که توان مقابله با بحران آب و هوایی را ندارند. ۵۵ درصد نیز گفتند فاقد اطلاعات و راهنمایی های لازم برای اقدام در این زمینه هستند. ۳۹ درصد از شرکت کنندگان گفتند درباره تهدیدهای محیط زیستی اغراق شده است. ۳۵ درصد گفتند که به اندازه کافی دغدغه ذهنی دارند که نمی توانند به این موضوع فکر کنند.

این نتایج همچنین نشان داد که ۵۷ درصد از  شهروندان معتقدند که کاهش زباله ها و افزایش بازیافت «بسیار مهم» است. ۵۴ درصد بر ضرورت تغییر در جنگ زدایی، ۵۲ درصد بر حفاظت از گونه های جانوری در معرض تهدید، ۴۷ درصد بر ساخت ساختمان هایی که در آنها در مصرف انرژی صرفه جویی می شود و ۴۵ درصد جایگزین کردن انرژی تجدیدشدنی با سوخت های فسیلی تاکید کردند.

بیش از ۱۰۰۰ نفر از شهروندان کشورهای آمریکا، انگلیس، اسپانیا، فرانسه، هلند، آلمان، سوئد، لهستان، سنگاپور و نیوزلند در این نظرسنجی شرکت داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha