۵۵ درصد دانش‌آموزان گروه هدف مازندران هر دو دز واکسن را دریافت کردند

ساری - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بازگشایی مدارس و آموزش حضوری را نیازمند واکسینه شدن کامل دستکم ۹۰ درصد دانش آموزان گروه هدف دانست و گفت که تاکنون ۵۵ درصد این گروه در استان هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

دکتر قاسم اویس روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا وضعیت واکسیناسیون دانش آموزان در استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود که تاکنون در مجموع ۹۱ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ ساله استان دستکم یک دز واکسن را دریافت کردند.

آمار جمعیت دانش آموزی ۱۲ تا ۱۷ ساله مازندران در سال تحصیلی جاری ۲۱۲ هزار نفر است.

وی با تاکید بر  این که ایجاد ایمنی کامل در بدن نیازمند تزریق هر دو دز واکسن است ، پیش بینی کرد که تا اواسط آذر ماه آمار تزریق هر دو دز واکسن به دانش آموزان استان به ۹۰ درصد و مرز مطلوب برای بازگشایی مدارس برسد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران بازگشایی مدارس قبل از واکسیناسیون کامل بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان را تهدیدی برای همه گیری دوباره کرونا دانست و تاکید کرد : پیشنهاد مجموعه بهداشت و درمان این است که تدابیر پیشگیرانه جدی برای مدارس پس از بازگشایی اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: در صورت بازگشایی مدارس به طور حتم مدیران و متولیان امر در مدارس در بُعد نظارتی باید کارت الکترونیکی یا کاغذی دریافت واکسن را از دانش آموزان مطالبه کنند و محصلانی که هیچکدام از دُزهای واکسن کرونا را دریافت نکرده باشند ، باید از حضور در کلاس‌های درس حضوری منع شوند.

دکتر اویس گفت: همچنین دانش آموزانی که به هر دلیل دارای علائم مشکوک به کرونا هستند از حضور در مدارس خودداری و یا متولیان امر در ورودی مدارس از حضور مُحصل مشکوک به کرونا در مدارس جلوگیری کنند و دانش آموز بیمار به مدت ۱۵ روز در خانه قرنطینه شود.

وی افزود: در صورتی که نمونه گیری آزمایش کرونا دانش آموزان یا کارکنان مدارس مثبت اعلام شد باید در کمترین زمان ممکن مدرسه تعطیل و کلاس های حضوری لغو شود.

اویس با بیان اینکه وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مازندران چندان مطلوب نیست، خاطر نشان کرد: بازگشایی مدارس بدون اطمینان بخشی از میزان واکسیناسیون دانش آموزان در احتمال افزایش همه گیری کرونا بسیار موثر است.

وی افزود: در روزهای آینده کمیته بهداشت مستقر در آموزش و پرورش و مرکز بهداشت بخش های مختلف استان نسبت به حُسن اجرای دستورالعمل های بهداشتی در مدارس نظارت ها را تشدید کنند.

براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش مازندران، در اول آذر سال جاری قرار است ۲۱۲ هزار از دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم تحصیل خود را در سال تحصیلی جاری به صورت حضوری و با شرکت در کلاس‌های درس در مدارس ادامه دهند و کلاس های درس دانش آموزان مقطع ابتدایی به غیر از کلاس اولی ها، همچنان به صورت مجازی خواهد بود.

در سال تحصیلی جاری در استان مازندران ۵۲۰ هزار دانش آموز در مدارس ثبت نام کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha