شورای فرهنگ عمومی مصداق یک امر جامع است

تهران-ایرنا- رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، گفت: شورای فرهنگ عمومی مصداق یک امر جامع و ویژه است که نظام برای آن به مشورت می‌نشیند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری بعد از ظهر شنبه ۱۵ آبان ماه در گردهمایی شورای فرهنگ عمومی سراسر کشور که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی یک امر جامع در حکمرانی اسلامی و دینی است که نظام درباره آن به مشورت می‌نشیند و همه کسانی که در این زمینه صاحب صلاحیت هستند، همچنین ظرفیت‌های دولتی، حاکمیتی و حقیقی باید برای این امر جامع فراخوانده شوند.

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی، مصداق ویژه این امر جامع است، ادامه داد: این امر در کشور طراحی و اهمیت آن به خوبی درک شده است. به نظر می‌رسد، به روز رسانی تنها خلاء احساس شده در این عرصه محسوب شود.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، تاکید کرد: هر چیزی نیازمند به روز رسانی است و متناسب با زمان باید آسیب شناسی شود. شورای فرهنگ عمومی به روز نشده است. هماهنگ با تحولات، نیازمندی‌های جاری و اتفاقات عجیب، گسترده و سرعت‌های غیرقابل باور در تحولات فرهنگی و اجتماعی، هیچ تناسبی بین آنچه که داریم و باید باشد، دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در جدی‌تر گرفته شدن شورای فرهنگ عمومی، اظهار داشت: در دولت جدید این نگاه وجود دارد. برای تحولات، رویکرد مهم‌تر از ساختارها و به مراتب مهم‌تر از سازوکارها و ساختار، رویکردهاست.

به گفته این مسوول، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دولت با صراحت اعلام می‌کند که احیای شورای فرهنگ عمومی در صدر برنامه‌های این وزارتخانه قرار دارد، یعنی آغاز تحولاتی که به آن چشم امید داریم.

وی ادامه داد: در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با آیت الله رییسی، رییس جمهوری از شورای فرهنگ عمومی و احیای آن استقبال کرد. شورای فرهنگ عمومی وقتی به سامان می شود که روح هماهنگی داشته باشیم.

حاج علی اکبری گفت: نگاه ما به شورای فرهنگ عمومی، نگاه یک ظرف نبود، بلکه به منزله ظرفیت قابل اتصال و بهره برداریِ متنوع، پیش رو و امیدبخش است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha