مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته

سمنان- ایرنا- سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان، کاهش ۴.۵ درصدی فرزندآوری، پلمب ۲۰۵ واحد متخلف در سالجاری، قرارگیری دامغان و شاهرود در وضعیت قرمز تیره کرونایی و واژگونی اتوبوس و فوت ۳ نفر از سرنشینان، بخشی از مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از هشتم تا چهاردهم آبان ۱۴۰۰ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

نهمین سفر استانی آیت‌الله رییسی رییس جمهوری به استان سمنان

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری و هیات همراه صبح پنجشنبه سیزدهم آبان از فرودگاه سمنان وارد استان شد.
به گزارش ایرنا، اعضای کابینه دولت سیزدهم به نمایندگی از آیت الله رئیسی امروز به نقاط مختلف هشت شهرستان استان سمنان سفر کردند تا ضمن بازدید از واحدها و طرح های مختلف، از نزدیک با مسایل شهرستانها آشنا شوند و به مشکلات مردم در موضوعات مختلف رسیدگی کنند.
شهرستان میامی در شرق استان سمنان میزبان سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری، شهرستان های گرمسار و آرادان میزبان امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، شهرستان دامغان میزبان بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرستان‌های گرمسار، سرخه و مهدیشهر میزبان سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی بودند.
سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی از رییس جمهوری به شهرستان شاهرود سفر کرد و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی  از چهارشنبه شب از چند طرح عمرانی در شهرستان سمنان بازدید کرد و سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز برای بازدید از چند طرح تاریخی و سرمایه گذاری گردشگری به شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر سفر کرد.


اجتماعی
طبق اعلام تازه ترین رنگ بندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کرونایی شهرستان‌ شاهرود از قرمز به قرمز تیره تبدیل شد.
طبق اعلام عصر جمعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی را در سامانه ماسک اعلام کرد، استان سمنان یک تغییر در رنگ بندی کرونایی داشت که بر اساس آن شهرستان شاهرود از قرمز به قرمز تیره تغییر رنگ داد.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری و رئیس کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا سمنان گفت: سمنان به همراه پنج استان دیگر کشور با وضعیت اوج‌گیری جدید کرونا مواجه است.
محمود قدرتی روز دوشنبه در نشست کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری افزود: امروز جامعه با پدیده عادی‌انگاری مواجه است و هربار پس از آن باید اقدامات مناسب برای کنترل پیک های کرونا در دستور کار قرار بگیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: حدود ۶۰ درصد از جامعه هدف ۳۴۹ هزارنفری در استان دز دوم واکسن کرونا دریافت کردند.
حبیب الله خجسته پور روز سه شنبه به رسانه ها افزود: با توجه به جمعیت هدف واکسیناسیون که افراد بالای ۱۲ سال در استان سمنان را شامل می شود، بیش از ۸۰ درصد پوشش واکسیناسیون کرونا در دُز اول در استان محقق شد.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان گفت: میزان تولد نوزاد و فرزندآوری در ۶ ماه نخست ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۵ درصد کاهش یافت.
عباس قندالی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: نیمه نخست سال ۱۴۰۰، سه هزار و ۶۷۷ نوزاد و مدت مشابه سال ۹۹ سه هزار و ۸۵۲ نوزاد در استان سمنان متولد شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: یکی از دستاوردهای مهم سفر رییس جمهوری به استان سمنان، تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح توسعه بیمارستان امام حسین(ع) و مرکز جامع سرطان این شهرستان بود.
رضا چمن روز جمعه با بیان اینکه سفر رییس‌جمهوری و هیأت دولت به استان سمنان برای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دستاوردهای مهمی داشت، به رسانه‌ها افزود: یکی از رویکردهای کلی دولت در این سفر کمک به تامین اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه تمام بخش های بهداشت و درمان بود.
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت که همزمان با سفر آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری به استان سمنان ۲۳ زندانی جرائم غیر عمد این استان آزاد شدند.
محمد جعفر عبدالهی شامگاه پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت که با استفاده از ظرفیت ستاد دیه و مشارکت خیران، بخش عمده‌ای از بدهی ۱۲ میلیارد ریالی ۱۰ زندانی جرایم غیر عمد تامین و زمینه آزادی این محکومان فراهم شد.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود گفت: تصادف و آتش سوزی سه خودروی سواری در محور شاهرود به بسطام پنج مصدوم و ۲ فوتی  برجا گذاشت.
فرحناز جان محمدی یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا  با بیان اینکه  تصادف در کیلومتر چهار محور شاهرود به شهر نمونه گردشگری بسطام روی داد افزود: حادثه ساعت ۲۰و ۵۰ دقیقه به این مرکز اعلام و نخستین آمبولانس و کارشناسان چهار دقیقه بعد از پایگاه امداد جاده ای بسطام به محل حادثه رسیدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: یک دستگاه اتوبوس شامگاه پنجشنبه در محور اِیوانکی به گرمسار در استان سمنان دچار واژگونی شد و بر اثر این حادثه سه نفر فوت کرده و ۲۰ مصدوم راهی بیمارستان شدند.
مظفر محمدخانی شامگاه پنجشنبه در اولین تماس خبرنگار ایرنا با اشاره به گزارش اولیه حادثه اعلام شده به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان سمنان افزود: واژگونی این دستگاه اتوبوس ساعت ۲۲ و ۵۸ دقیقه امشب بود و بلافاصله عوامل پایگاه های امداد هلال احمر قاسم‌آباد ایوانکی ، آرادان و ده‌نمک به محل حادثه اعزام شدند.

فرهنگی
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان گفت: هویت شهید مدفون در پارک جنگلی بیارجمند شهرستان شاهرود به نام صفرعلی فیض بیگدلی از اهالی استان زنجان پس از ۳۸ سال شناسایی شد.
سرهنگ محمد حسن سلامی روز سه شنبه به رسانه ها افزود: شناسایی شهید صفرعلی فیض بیگدلی توسط گروهی متشکل از سردار سرتیپ دوم پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه استان قزوین به همراه جمعی از مسوولان این استان شامگاه دوشنبه ۱۰ آبان به تنها یادگار این شهید والامقام اطلاع داده شد.
جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه استان سمنان گفت: ۱۰‌هزار و ۲۰۰ بسته نوشت افزار و ۲۱۰ دستگاه تبلت در ماه‌های مهر و شهریور بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع شد.
مهدی کاشفی شامگاه یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: ارزش هر بسته نوشت‌افزار توزیع شده بین دانش‌آموزان نیازمند استان سمنان بیش از چهار میلیون ریال بود.
کشف یک دستگاه خودروی رهاشده در شهرستان میامی استان سمنان با ۳۲ قلم شیء تاریخی دوره اسلامی و افتتاح سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال استان سمنان روز چهارشنبه با حضور سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان از دیگر خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اقتصادی

استاندار سمنان با بیان این که ۱۴۷ واحد صنعتی استان به دلایل مختلف غیرفعال است گفـت که از این تعداد ۵۶ واحد با اشتغال‌زایی سه هزار و ۸۰۰ نفر به دلیل تملک بانک‌ها تعطیل شدند.
سید محمد رضا هاشمی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری سمنان با حضور ریس جمهوری افزود: به مشکلات کمبود نقدینگی و مواد اولیه از هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی استان ، هزار و ۲۰۰ واحد در شهرک های صنعتی مستقرند که با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت کار می کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: واحدهای تولیدی استان سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق دریافت کردند.
علی تشنه‌دل روز یکشنبه در سیصد و چهاردهمین نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در استانداری سمنان برگزار شد، بیان کرد: ۳۱۴ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی این استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، حدود ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کرده‌اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت:  ۲۰۵ واحد صنفی در سراسر استان به دلیل سرپیچی از دستورات و مقررات مربوط به محدودیت‌های کرونایی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون پلمب شد.
تشنه دل روز شنبه در جلسه کارگروه ستاد استانی مقابله با کرونا در سالن اجتماعات استانداری سمنان ابراز داشت: ۱۳ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان از ابتدای امسال تا کنون به منظور رعایت محدودیت های کرونایی انجام شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، طی ۶ ماه نخست ۱۴۰۰، در ۲۵ نمایشگاه‌ داخلی و خارجی حضور یافتند.
حسن آل‌بویه روز شنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: حضور واحدهای صنعتی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی با هدف کمک به توسعه بازار صنایع کوچک و متوسط استان سمنان، فراهم کردن زمینه‌ فروش محصولات تولیدی و شناسایی بازارهای هدف  و یا در قالب تورهای بازدید صنعتی انجام شد

ورزش
نایب رئیس هیات کبدی استان سمنان گفت: فاطمه مومن آبادی از استان سمنان به اردوی آماده سازی تیم ملی بانوان برای حضور در بازی های آسیایی هانگ ژو چین دعوت شد.
لیلا سیفی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: نخستین اردوی آماده سازی تیم ملی بانوان اعزامی به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو چین به میزبانی تهران برگزار می شود.
رییس هیات ورزشی ناشنوایان استان سمنان گفت: پرستو باقری از این استان در اردوی نهایی و متصل به اعزام تیم ملی تکواندو بانوان ناشنوایان به مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ حضور یافت.
سمیه میراج عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: اردوی نهایی و متصل به اعزام تیم ملی تکواندو بانوان ناشنوایان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ ناشنوایان ، با حضور ۱۲ ورزشکار در کمپ تیم های ملی فدراسیون تکواندو در تهران آغاز شده است.
رئیس هیات تکواندو استان سمنان گفت: غزل سلطانی و سعیده نصیری تکواندوکار سمنانی به عنوان عضو تیم ملی و راضیه آقاجانپور به عنوان مربی تکواندو زنان برای حضور در رقابت های آزاد قهرمانی جهان (G۴) انتخاب شدند.
سعید عجم نوروزی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: اولین دوره مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان ۲۰۲۱ (G۴)، در روزهای چهارم تا ششم آذرماه (۲۵ تا ۲۷ نوامبر) به میزبانی "ریاض" عربستان برگزار می‌شود.
رئیس هیات والیبال استان سمنان گفت: ستایش حسینی والیبالیست این استان برای حضور در دومین اردوی انتخابی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران دعوت شد.
امیرحسین صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: دومین مرحله از اردوهای انتخابی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر از ۱۵ آبان در اردوگاه کشوری شهید بهشتی اصفهان با حضور ۴۰ بازیکن برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha