صنایع بزرگ اقتصادی و صنعتی در پارسیان ایجاد می‌شود

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان با اشاره به طرح کلان منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، گفت: در این منطقه صنایع بسیار متنوع از جمله پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم راه اندازی خواهدشد که باید ایجاد زنجیره های پایین دستی این صنایع در راستای افزایش اشتغال‌زایی مورد توجه قرار گیرد.

مهدی دوستی شامگاه جمعه در نشست شورای اداری  پارسیان با اشاره به اهمیت این شهرستان با توجه به برخورداری از ظرفیت سواحل زیبا، منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر، بندرهای تجاری، شیلات، صیادی و کشاورزی، افزود ایجاد سه مرکز جایگزینی ذخایر آبزیان در مرکز، شرق و غرب هرمزگان از اولویت‌های مهم پیش‌بینی شده و در دستورکار صیادی و شیلات است.
وی ادامه داد: کالاهای ته لنجی از دیگر مباحث مهم در دست پیگیری در هرمزگان است که این کالاها باید موجب رونق بازارهای محلی در استان شود.
استاندار هرمزگان، اشتغال‌ نیروهای بومی را از مهم‌ترین سیاست های دارای اولویت در استان اعلام کرد و اظهارداشت: اشتغال نیروهای بومی برای ما بسیار مهم است و کمیته‌ای برای نظارت بر جذب نیرو در صنایع استان، تشکیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه از چالش‌های اصلی در شهرستان پارسیان، اسناد مالکیت زمین های مردم است، گفت: کارگروه ویژه‌ای برای رسیدگی و رفع مشکل اسناد زمین ها تشکیل خواهد شد.
دوستی با اشاره به طرح‌های ایجاد نواحی سرمایه‌گذاری و پنجره واحد سرمایه‌گذاری در راستای سرعت بخشی در روند جذب سرمایه‌گذاری در هرمزگان خاطرنشان کرد: صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در قالب پنجره واحد سرمایه‌گذاری سرعت می یابد.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی برای گردشگری در شهرستان پارسیان وجود دارد، ابراز داشت: طرح‌های ویژه گردشگری در استان، در نشست های فوق‌العاده در راستای سرعت دهی در روند صدور مجوزها، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در این راستا از طرح‌های ویژه گردشگری در شهرستان پارسیان، حمایت می‌کنیم.
وی اضافه کرد: پرداخت عوارض آلایندگی عسلویه به شهرستان پارسیان از دیگر موارد مهم بود که با تمام توان آن را پیگیری خواهیم کرد.
استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم مهار روان آب ها، بیان داشت: روان آب ها باید مهار شود و مورد استفاده قرار گیرد و از طرح‌ها در این زمینه حمایت و اعتبارات آن را تامین می‌کنیم و همچنین ساماندهی بندرهای کوچک و پسکرانه های آن‌ها و استخرهای پرورش میگو در شهرستان پارسیان نیز در دستورکار خواهد بود.

بازدید از طرحهای عمرانی از جمله ساماندهی رودخانه بردول و کانال هدایت سیل، سردخانه ۲۵۰۰تنی شهرک صنعتی پارسیان و درمانگاه تخصصی بیمارستان رستمانی ، اتوبان محور پارسیان به بندر بستانو، مرکز تکثیر لارو ماهی در بندر بستانو و آب شیرین کن در حال احداث صنایع انرژی از دیگر برنامه سفر یک روزه استاندار به غرب هرمزگان است.

شرکت در آیین نماز جمعه و دیدار چهره به چهره با مردم، بازدید از پنج روستای غرب کوشکنار و بندر تبن و حضور در شورای اداری شهرستان پارسیان از دیگر برنامه های سفر استاندار هرمزگان به این شهرستان است.

شهرستان پارسیان در ۵۰۰کیلومتری غرب هرمزگان واقع شده و دارای منطقه ویژه اقتصادی انرژی برپارسیان، عمده شغل مردم صید وصیادی ، کشاورزی و تجارت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha