نماینده مجلس: سهم دامغان از خدمات بهداشتی و درمانی افزایش یابد

سمنان- ایرنا- نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم بهداشت و درمان دامغان از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مناسب نبوده است و با دارابودن تنها یک مرکز بهداشت و درمان، مشکلات زیادی دارد.

به‌ گزارش ایرنا، علی‌اکبر علیزاده روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری دامغان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در  مرکز همایش های بین المللی دانشگاه این شهر، افزود: ظرفیت تنها بیمارستان موجود در شهر دامغان در پنج پیک کرونا، تاکنون چهار بار مملو از بیمار و بخش‌های درمان به اجبار تعطیل شد و در بعضی مواقع، تعداد ۱۵۰ بستری در یک روز را شاهد بود که وضعیت بیمارستان مختل شد. 

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت درمانی در دامغان، ۲ راهکار بلند مدت و کوتاه مدت وجود دارد که راه بلند مدت، ایجاد بیمارستان دوم است که امیدواریم هر چه زودتر تصویب شود و با حضور مجدد وزیر بهداشت، کلنگ زنی شود. 

علیزاده ادامه داد: با توجه به زمان بر بودن روند ساخت و ایجاد بیمارستان، راهکار کوتاه مدت حل این مشکل، ایجاد مرکز ۵۰ تختخوابی است که زمینه و امکانات این مساله  فراهم شده و بودجه برای تجهیز لازم دارد تا اطمینان برای مردم باشد که مرکز برادران رضایی برای درمان بیماران غیرکرونایی اختصاص پیدا کند.

وی اظهار داشت: ۲ کارخانه بزرگ داروسازی در دامغان، حدود ۳۰ درصد موارد موثر داروهای کشور را تامین می‌کند که استاندارد ۹۹ درصد دارد و امیدواریم تقویت و حمایت های لازم انجام شود.

علیزاده تصریح کرد: صدور سیب سلامت در بسیاری از شهرها انجام می‌شود که با توجه به ظرفیت های موجود در دامغان، انتظار داریم تا مجوز صدور سیب سلامت به دامغان ارایه شود تا شاهد رونق تولید باشیم.

بهرام عین اللهی صبح امروز با استقبال مسوولان شهرستان به منظور بازدید از طرح‌ های حوزه درمان همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان سمنان وارد دامغان شد.

شرکت در شورای اداری شهرستان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر بهداشت به دامغان است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری امروز سیزدهم آبان ماه از فروردگاه سمنان وارد استان شد و نمایندگان رییس جمهوری شامل وزیران و اعضای هیات دولت به نمایندگی از دولت در شهرستان های مختلف استان سمنان به بررسی مشکلات و مسایل شهروندان مشغول هستند و علاوه بر بازدید از طرح های اقتصادی و زیرساختی به جمع آوری مطالبات شفاهی و مکتوب شهروندان نیز می پردازند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha