۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 837
کد خبر: 84529383
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ایران از منافع ملی هرگز کوتاه نمی‌آید

تهران - ایرنا - مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه تاکید کرد: رویارویی اخیر نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و آمریکا بار دیگر نشان داد منافع حیاتی و پرستیژ ملی تابع "قاعده نبرد اراده ها" است و در این عرصه ایران هرگز کوتاه نمی‌آید.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، رضا زبیب در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: آمریکایی ها می گویند رفتار ایران تابع معادله هزینه - فایده است لذا با تشدید فشار عقب نشینی می کند.

وی افزود: رویارویی اخیر نیروی دریایی ۲ کشور بار دیگر نشان داد، ایران از معادله دیگری هم پیروی می کند، منافع حیاتی پرستیژ ملی تابع "قاعده نبرد اراده ها" است و در این عرصه ایران هرگز کوتاه نمی آید.

به گزارش ایرنا، نیروی دریایی آمریکا یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.

همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی‌برن بر روی عرشه نفتکش، آن را به تصرف خود درآوردند و آن را به سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.

در ادامه نیروهای آمریکا با استفاده از چند فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان برکف سپاه ناکام ماندند.

نیروهای آمریکایی بار دیگر با امکانات بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند این نفتکش هم اکنون در آب‌های سرزمینی ایران است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha