ظرفیت حوزویان برای آموزش دانش‌آموزان حاشیه زاهدان بکارگیری شود

زاهدان- ایرنا- رییس شورای شهر زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: حاشیه شهر زاهدان باید در امر آموزش دانش آموزان از ظرفیت مکاتب حوزوی استفاده تا علاوه‌بر تدریس علوم حوزوی بتوانند آموزش تدریس زبان فارسی و الفبا را داشته باشد.

به گزارش ایرنا دکترحسن سپاهی شامگاه چهارشنبه در حاشیه نشست تقدیر از پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌های سراسری کشور اظهارداشت: دانش‌آموز کسی است که در پی دانش آموختن بوده و تشنه علم است او می‌داند فتح قله‌های دانش بدون آموختن ممکن نیست و خود را در حصار کتاب‌های درسی نمی‌گذارد.

وی افزود: مربی شخصی است که بتواند شاگردش را در زمینه مورد نظرش پرورش داده و او را آماده مبارزه با مشکلات زندگی کند. 
رییس شورای اسلامی زاهدان تصریح کرد: همه ما در زندگی حداقل یک مربی داشتیم از پدر و مادر در خانه تا معلم در مدرسه و اساتید کنکور که به درستی توانسته‌اند نقش خودشان را ایفا کنند.
وی ادامه داد: ۴۴ درصد جمعیت زاهدان در مناطق حاشیه شهر بویژه پهنه شمالی قرار دارند که تقریبا افزونبر ۳۲۶ هزار نفر را شامل می‌شود که به دلیل خشکسالی، بیکاری و نا امیدی از آینده به این مناطق مهاجرت کردند جایی که نه خبر از شغل، مسکن و آموزش است.
سپاهی خاطرنشان کرد: سرنوشت کودکان حاشیه نشین نیز از والدینشان جدا نیست و در این میان کسی برای تحصیل و آموزش فرزندان این مرز و بوم اهمیت چندانی قائل نمی‌شود.
وی بیان کرد: بی جهت نیست که کودکان بازمانده از تحصیل متعلق به این مناطق هستند و اگر کسانی نباشند که به این کودکان رسیدگی کنند چه آینده‌ای برای فرزاندان حاشیه‌نشین متصور باشیم.
رییس شورای اسلامی زاهدان تصریح کرد: شاید مدرسه و موسساتی چون بنیاد دانش نمایندگی زاهدان تنها نهادهایی باشند که فرصت را برای تغییر و ارتقای اجتماعی در اختیار دانش‌آموزان بگذارند.

سپاهی ضمن قدردانی از فعالان و مروجان علم و دانش بیان کرد: یکی از چالش های شهر زاهدان این است که سرانه‌های شهری بویژه سرانه آموزشی در این شهر به عدالت توزیع نشده و جا دارد مسوولان به این مهم رسیدگی کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha