وزیر دادگستری از سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار بازدید کرد

سمنان - ایرنا - امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری در جریان نهمین سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت به استان سمنان از بزرگترین سیلوی در حال احداث شرق کشور در گرمسار بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار به عنوان بزرگترین سیلوی شرق کشور در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار ساخته می شود و در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصد رسیده است

به گفته سیدحسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، موقعیت جغرافیایی این استان به لحاظ استقرار آن در جاده دسترسی شمال به جنوب و جاده ترانزیتی شرق به غرب کشور و همچنین راه آهن سراسری ۲ خطه تهران - مشهد، همجواری با ۹ استان، داشتن آب و هوایی مناسب و نزدیکی به بازار مصرف بزرگ تهران از اهداف و ضرورت‌های احداث این سیلوی  ۱۰۰ هزار تنی است.

وی بیان کرد: طرح سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار با تامین اعتبار از سوی بانک توسعه اسلامی و دولت در حال ساخت است و طبق قرار داد، ۸۹.۲ درصد اعتبارات مورد نیاز از سوی بانک به ارزش ۱۸.۹۶ میلیون یورو و ۱۰.۸ درصد از سوی دولت به ارزش ۱۹۰ میلیارد ریال تامین می‌شود.

وزیر دادگستری از سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار بازدید کرد

وی یادآور شد: این سیلو دارای چهار خوشه و کندوهای ۹ عددی به هم چسبیده است و در مجموع ۳۶ کندو به ارتفاع حدود ۴۵ متر و قطر ۱۱ متر دارد و اکنون برخی امکانات زیربنایی این طرح مانند آب ، برق و همچنین پنج خط تلفن در دست بهره برداری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار نقش مهمی در رفع بخش بزرگی از مشکلات منطقه‌ای و کشور دارد و نیازهای ضروری ذخیره‌سازی گندم به عنوان محصول راهبردی کشور را محقق می کند.

گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان، پنج هزار و ۱۸۲ کیلومتر مربع وسعت و بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رئیس جمهوری صبح روز پنجشنبه سیزدهم آبان ماه از فروردگاه سمنان وارد استان شد و جمعی از اعضای کابینه، وی را در این سفر همراهی می‌کنند. 

بازدید از طرح تصفیه خانه گرمسار و آرادان، طرح آبرسانی به گرمسار و آرادان، طرح راهسازی گرمسار به فیروزکوه، تقاطع غیرهمسطح جنوبی آرادان، مجتمع گاوداری ۶ هزار راسی شستا در آرادان، شرکت در جلسه شورای اداری گرمسار و دیدار با شماری از مردم این شهرستان، از دیگر برنامه های سفر یکروزه وزیر دادگستری در جریان نهمین سفر استانی دولت سیزدهم به سمنان است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha