همراهی با واکسیناسیون کرونا در فارس،اوج رسالت حرفه ای اصحاب رسانه است

شیراز - ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه، با تقدیر از حمایت های آگاهانه اصحاب رسانه از مدافعان سلامت استان، اوج عمل به رسالت های حرفه ای آنان را دعوت مردم به انجام واکسیناسیون دانست.

 دکتر مهرزاد لطفی روز سه شنبه در چهارصد و سی و هفتمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا با اشاره به نقش رسانه ها در تبیین و اجرای برنامه های حوزه سلامت در جامعه، از همراهی آنان با مجموعه سلامت استان تقدیر کرد.

او اظهار کرد: مجموعه رسانه ها ،  خبرنگاران و اصحاب رسانه از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا با مسوولیت پذیری و به نحوی آگاهانه، در آگاهی بخشی گسترده در سطح جامعه نسبت به این بحران وارد عمل شده و در تمامی ماه های گذشته، با کوشش مسوولانه در امر اطلاع رسانی شفاف و دقیق، نقش آفرینی کردند.

دکتر لطفی ادامه داد: اصحاب رسانه استانی و ملی در این ایام با حضور در بیمارستان ها و مراکز درمانی، مجاهدت و تلاش های مدافعان سلامت را به جامعه منعکس کردند و در سخت ترین روزهای بحران کرونا، در کنار خادمان ملت در عرصه بهداشت و درمان حضور داشتند.

رییس دانشگاه همچنین نقش اصحاب رسانه در تشویق مردم به حضور در مراکز واکسیناسیون و اهمیت دریافت واکسن برای ارتقای سطح ایمنی جامعه در برابر اپیدمی کرونا را بسیار موثر و کلیدی خواند و بر تداوم این نقش آفرینی از سوی رسانه ها تا رسیدن به ایمنی حداکثری در استان، تاکید کرد.

دکتر لطفی حمایت و همدلی رسانه ها ، خبرنگاران روزنامه های چاپی و برخط، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری، شبکه های اجتماعی و دیگر فعالان این حوزه را مایه دلگرمی مدافعان سلامت استان دانست و گفت: اصحاب رسانه حامیان شایسته مدافعان سلامت استان هستند و اوج این حمایت، در بحرانی ترین روزها به نمایش گذاشته شد.

او با بیان اینکه مردم استان یاوران اصلی مدافعان سلامت هستند، از تمام هم استانی ها که در حدود دو سال گذشته با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و همچنین مراجعه برای تزریق واکسن کرونا در چند ماه گذشته، با مجموعه سلامت استان همکاری کرده اند تقدیر کرد و گفت: علاوه بر این حمایت و همدلی، موفقیت فارس در زمینه واکسیناسیون کرونا و کسب رتبه های برتر کشوری در زمینه مقابله با بیماری کووید۱۹ مرهون همراهی مردم آگاه و متعهد استان است که با هوشمندی و شناخت کافی از شرایط بحرانی، برای افزایش سطح سلامت خود، خانواده، اطرافیان و جامعه تلاش می کنند؛ همچنین از تمامی افرادی که تا کنون برای دریافت واکسن اقدام نکرده اند نیز دعوت می شود با پیوستن به این پروژه بزرگ ملی، در ارتقای سلامت خود و دیگران سهیم شوند.

او در ادامه نشست امروز ستاد مدیریت کرونا دانشگاه، با بررسی آمار مراجعان مراکز ۱۶ ساعته، درصد بالای مراجعه افراد مشکوک و دارای علائم ابتلا به کرونا را هشداری جدی برشمرد و با شکننده خواندن وضعیت کرونا در استان افزود: این شرایط می تواند با کوچکترین سهل انگاری و بی توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به بحرانی جبران ناپذیر منجر شود.

بررسی میزان ابتلا در نقاط مختلف استان، شرایط بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، دلایل جان باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، آمار ماموریت های کرونایی مجموعه اورژانس استان و آمار بهبود یافتگان کرونا، از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در این نشست بود.

بهبودی بیش از ۴۶۵ هزار بیمار کووید۱۹ در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز،هم  با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز سه شنبه یازدهم آبان، ۴۶۵ هزار و ۳۳۹ بیمار کووید۱۹ در فارس با بهبودی از بیمارستان ها مرخص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، تازه ترین آمارهای کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون را اعلام کرد.  

عبدالرسول همتی در مورد آخرین آمارهای مربوط به کرونا در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۶۵۷ هزار و ۴۳۴ تست کرونا شامل یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۶۵۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۲۷ هزار و ۸۵۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۲۱ هزار و ۷۸۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۱ هزار و ۴۹۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۷۹ هزار و ۳۵۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او همچنین از بهبودی ۴۶۵ هزار و ۳۳۹ نفر از مبتلایان کرونا از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها مرخص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه با اعلام جان باختن ۷ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۶ هزار و ۹۹۷ نفر اعلام کرد.

دکتر همتی افزود: هم اکنون هزار و ۶۸۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۲۰۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او با بیان اینکه مجموع تزریق واکسن کرونا در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به پنج میلیون و ۲۲۵ هزار و ۷۴۴ دُز رسیده است، اعلام کرد: تاکنون سه میلیون و سه هزار و ۱۵۶ دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۲۲۲ هزار و ۵۸۸ دُز دوم واکسن کرونا به جمعیت هدف بالای ۱۲ سال در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تزریق شده است.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به اینکه تزریق واکسن به تنهایی سبب مصونیت در مقابل ابتلا به بیماری کووید۱۹ نیست، از مردم استان خواست کماکان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در اجتماعات، در مسیر مقابله با کرونا با مدافعان سلامت همراه باشند، زیرا عدم رعایت این موارد می تواند باعث احتمال وقوع موج ششم کرونا در استان شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha