۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۴۵
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84526868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس اداره فرهنگ: امسال ۳۰ عنوان کتاب در اردستان چاپ شد

کاشان - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان با بیان اینکه در سال جاری ۳۰ عنوان کتاب از سوی نویسندگان این شهرستان چاپ و منتشر شده است، افزود: اگر کتاب خوانده نشود بی‌اثر و بیهوده می‌ماند.

به گزارش ایرنا، فضل‌الله بصیرت روز سه‌شنبه در نشست کمیته اجرایی هفته کتاب در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان افزود: برنامه‌های رونمایی، تحلیل، بررسی و نشست‌ کتاب‌خوان در راستای تشویق و ترغیب قشرهای مختلف جامعه، در این شهرستان برگزار می‌شود تا رابطه نویسندگان و خوانندگان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: نکته مهم اینکه خرید کتاب همه آن کاری نیست که نویسنده نیاز دارد بلکه ترویج و نشر محتوای کتاب‌ها هدف اصلی چاپ اثر است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان با بیان اینکه کتاب‌ها می‌توانند در این روزهای سخت، آرامش را به فرد برگردانند، تاکید کرد: مطالعه آموزنده‌ترین فعالیتی است که موجب می‌شود زمان مفیدتر و با آرامی طی شود و تحقیق‌ها نشان می‌دهد که ۶ دقیقه کتاب‌خوانی می‌تواند تا ۶۸ درصد استرس را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کشور در بحران رکود کتاب‌خوانی به سر می‌برد و شمارگان چاپ کتاب‌های ایرانی کاهش یافته است، ادامه داد: باید کتاب‌خوانی ایرانی را سر لوحه زندگی خود قرار داده و از اثرهای نویسندگان کشور حمایت شود تا شاهد شکوفایی فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه باشیم.

بصیرت افزود: هدف از این جریان فرهنگی، علاوه بر تشویق عمومی به کتاب‌خوانی و توجه به ادبیات بومی، ایجاد انگیزه برای ناشرانی است که اثرهایی از نویسندگان ایرانی را به چاپ می‌رسانند.

وی خاطر نشان کرد: با افزایش سواد، تحصیل و منزلت شغلی یا اجتماعی افراد، میزان مطالعه کتاب نیز افزایش می‌یابد.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی اردستان از مسوولان اداره های فرهنگی شامل دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، کتابخانه عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابخانه‌های خصوصی خواست برنامه های خود را در رابطه با هفته کتاب را به صورت مکتوب به این اداره ارسال کنند تا برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری هرچه بهتر این هفته انجام شود.

اشتیاق بیشتر مردم به سرمایه‌گذاری در کتابخانه‌های خصوصی

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان نیز گفت: استقبال مردم برای کمک و سرمایه‌گذاری در کتابخانه‌های خصوصی نسبت به کتابخانه‌های دولتی بیشتر است و اعتماد و اشتیاق زیادتری به آن دارند.

عفت باقری افزود: همه باید کمک کنیم تا فرهنگ کتاب‌خوانی قوت بیشتری بگیرد، چرا که امروز همه در فضای مجازی مشغول هستند و باید تلاش کرد نگاه همگان به کتاب و مطالعه معطوف شود.

به گفته وی، در این راستا می‌توان یک جنبش کتاب‌خوانی در اردستان ایجاد و طرح کتاب‌خوانی برای قشرهای مختلف مردم و مسوولان را اجرایی کرد.

وی با اعلام برنامه‌های هفته کتاب خاطرنشان کرد: غبار روبی گلزار شهدا، نواخته شدن زنگ کتابخوانی در مدرسه شهید خواجویی، معرفی ریشه شناختی و تاریخچه اردستان، کوهنوردی و نشست اعضاو مسوولان، برپایی ایستگاه سلامت، نشست با نویسنده مجموعه تفسیر نفیس همراه با رونمایی کتاب، تجلیل از اعضای برجسته، معرفی بخش اردستان پژوهی و باز گشایی کتابخانه روستای نهوج از برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته کتاب است.

به گفته وی، اکنون ۶ باب کتابخانه شامل چهار کتابخانه شهری و ۲ روستایی با ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ جلد کتاب در اردستان فعالیت می‌کنند.

بیست و نهمین دوره  هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه سال جاری با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha