۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث پردیس سینمایی ارومیه نیاز است

ارومیه- ایرنا- رییس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: برای اتمام پروژه پردیس سینمایی ارومیه، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که ۸۰ میلیارد ریال آن از طرف استان و ۱۲۰ میلیارد نیز با همراهی مرکز تامین خواهد شد.

احدهوشمند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمان اتمام پردیس سینمایی ارومیه، هشت ماه در نظر گرفته شده ولی درصورتی که تخصیص اعتبار قابل توجه نباشد، بیش از این زمان، طول خواهد کشید.

وی اضافه کرد: در صدد هستیم این پردیس سینمایی مجهز را تا بهار سال آینده به اتمام برسانیم.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی ادامه داد: کل اعتبار در نظر گرفته شده برای اتمام پردیس سینمایی ارومیه درسال ۱۳۹۸، حدود ۸۳ میلیارد ریال بود که این میزان بیش از ۲ یرابر شده است.

هوشمند به دلایل تاخیر اتمام پردیس سینمایی ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: همزمان با کلنگ‌زنی این پروژه شیوع بیماری کووید ۱۹ روند فعالیت را با مشکل مواجه کرده و باعث عدم تخصیص اعتبار به آن شد.

وی بیان کرد: همچنین تعطیلی سینماها همزمان با شروع بیماری موجب بی نصیب شدن از درآمد شده و مشکلی دیگر بر مشکلات این پروژه افزود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر نیز فعالیت ها در پردیس سینمایی شروع شده و وارد فاز تجهیز و برق کشی شده ایم، گفت: پردیس سینمایی ارومیه، جزء پروژه های اولویت دار کشور قرار گرفته و برای آن اتمام آن تلاش های لازم صورت می گیرد.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی افزود: همچنین احداث سالن های چندمنظوره واحیای سینماهای شهرستان های نقده و سلماس در آذربایجان غربی وارد فاز نقشه برداری و مطالعاتی شده است.

به گزارش ایرنا، کلنگ‌ساخت پروژه پردیس سینمایی ارومیه درمحل سینما آزادی این شهرستان همزمان با نوسازی و افتتاح سینما ایران ارومیه درسال ۱۳۹۸ با حضور استاندار وقت بر زمین زده شد و قرار بوداین پردیس سینمایی همزمان با دهه فجر سال ۱۳۹۹ به بهره برداری برسد که به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار استانی و شیوع بیماری کووید ۱۹  و همچنین تعطیلی سینماها این مهم‌ تاکنون محقق نشده است.

پردیس سینمایی ارومیه دارای سالن نمایش و مدرن ترین تجهیزات سینمایی از جمله سیستم دالبی است.

طی سه دهه گذشته ۱۹ سینمادرآذربایجان غربی وجودداشت که امروز از این تعداد به سه سینما در ارومیه، ۲ سینما متعلق به بخش خصوصی در شهرستان های خوی و تکاب محدود شده است.

اولین سینمای آذربایجان غربی درسال ۱۳۱۰ در خوی با نام سینما ایران راه اندازی شد و شهرستان ارومیه هم ۳۰ سال پس از این تاریخ صاحب سینما شد به طوری که سینما آزادی درسال ۱۳۴۰ با نام تخت جمشید آغاز به کار کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha