تحقق وعده رییس جمهوری؛ بازارچه مرزی پسابندر در آستانه افتتاح

زاهدان- ایرنا- مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: بازارچه مرزی پسابندر واقع در شهرستان دشتیاری پس از دستور رییس جمهوری برای فعال سازی بازارچه‌های مرزی بزودی با حضور مسوولان کشوری و استانی افتتاح می‌شود.

مبین علی میر روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: راه‌اندازی فیبر نوری بازارچه پسابندر در حال انجام است و طی روزهای پیش رو این بازارچه مرزی به صورت رسمی فعالیتش را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت هفت بازارچه مرزی در سیستان و بلوچستان افزود: با افتتاح بازارچه مرزی پسابندر تعداد بازارچه های رسمی این استان به هشت مورد افزایش می‌یابد و تجارت کالاها به صورت لنجی نیز انجام می‌شود.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پسابندر تنها بازارچه‌ای است که با چندین کشور مبادلات خواهد داشت تصریح کرد: با آغاز فعالیت بازارچه پسابندر واردات از کشورهای آفریقایی و هند نیز در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان این است که با رونق بازارچه های مرزی شاهد تحول اقتصادی در سیستان و بلوچستان و شرق کشور باشیم.

به گزارش ایرنا، دشتیاری با مصوبه آذر ماه سال ۱۳۹۸ هیات وزیران به عنوان یک شهرستان مستقل شناخته شد و نخستین فرماندار دشتیاری از شهریورماه ۱۳۹۹ مشغول بکار شد.

منطقه دشتیاری حدود ۶ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و براساس آمار مراکز بهداشتی و درمانی در سال ۱۴۰۰ جمعیت این شهرستان حدود ۱۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

این شهرستان دارای قابلیت ها و ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که مهمترین آن‌ها بخش شیلات و صنایع وابسته به شیلات است، در واقع بیش از ۵۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی مرمان این سرزمین از دریا به عنوان اقتصاد دریا محور شیلات به شمار می‌رود.

رییس‌جمهوری پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۰ در دومین سفر استانی دولت سیزدهم به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد که پیگیری خبرنگاران ایرنا از روند تحقق مصوبات این سفر را می توانید در اینجا بخوانید.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha