ائمه جماعات باید در رفع مشکلات محلات خود پیشگام باشند

گناباد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امامان جماعات و هیات امنای مساجد تنها وظیفه برگزاری و اقامه نماز جماعت را ندارند بلکه باید در بررسی و رفع مسائل و مشکلات و آسیب‌های محلات خود نیز پیشگام باشند.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی، دوشنبه در همایش بررسی راهکارهای تعالی مسجد و هیات در گناباد افزود: مساجد باید در کنار اقامه نماز جماعت و برگزاری آیین ها و شعائر مذهبی، به یک حلقه میانی برای بررسی مسائل و مشکلات جامعه در زمینه های مختلف اعم از فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند و امامان جماعات با ارتباط مستمر با مردم برای رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

وی ادامه داد: مساجد باید به  مکان و پایگاهی برای حل و فصل مسائل و مشکلات مردم تبدیل شود و فعالان مسجدی با محوریت ائمه جماعات برنامه ریزی مدونی در این زمینه داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به گسترش ابعاد جنگ نرم و تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان و استفاده بیشتر عوامل دشمن از ظرفیت فضای مجازی برای ضربه زدن به ارزشهای اسلامی و انقلابی گفت: امامان جماعت و هیاتهای مذهبی و بسیجیان و مسوولان پایگاههای مقاومت بسیج مساجد باید برای کاهش آسیب های این حوزه و مقابله با آن در محلات تابعه خود بکوشند.

صاحبقرانی گفت: فضای مجازی جدا از تهدیدات مختلف آن، بستر مناسبی برای نشر معارف و ارزشهای اسلامی است و مسجدی ها با محوریت ائمه جماعات و پایگاههای بسیج و هیاتهای  مذهبی، باید محوریت فعالیتهای ارزشی و فرهنگی در محلات را بر عهده بگیرند.

وی تاکید کرد: وقتی ائمه جماعات مساجد در کنار مردم قرار گرفته و درک روشنی از مسائل و مشکلات مردم محلات خود داشته باشند، مسائل و نارسایی ها با سرعت بیشتری سامان می یابد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گناباد هم با اشاره به اینکه مساجد به عنوان پایگاه فعالیت‌های اجتماعی در تقویت مبانی فکری و ترغیب مردم به فعالیت‎های مختلف اجتماعی نقش اساسی دارند، گفت: مسجد و هیاتهای مذهبی نباید تنها محلی برای ذکر و عبادت و برگزاری شعائر مذهبی باشد بلکه باید در کنار آن به کانون حل مشکلات محله و پناهگاه آسیب دیدگان و قلب تپنده محله تبدیل شوند.

حجت الاسلام عباسعلی فاطمی گفت: ائمه جماعات و هیاتهای مساجد باید با شناسایی مسائل و مشکلات مردم محلات خود برای کاهش آنها بکوشند و مهمترین اقدام در این زمینه کادرسازی و تشکیل هسته تحول محله است که با کمک آنها بتوانند امور محله و مسجد را حل و فصل کنند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha